Nowe BMW M4 Coupé i BMW M4 Competition Coupé.

Opublikowano: 1 października 2020 - 10:00 Autor: Moto Replika

35 lat po debiucie pierwszego BMW M3 koncern BMW M GmbH prezentuje najnowszą generację bezkompromisowego sportowego samochodu w segmencie premium klasy średniej.

Nowa edycja najbardziej bezkompromisowego samochodu sportowego w segmencie premium klasy średniej:

BMW M3 Limuzyna: 353 kW (480 KM), przyspieszenie [0-100 km/h]: 4,2 s, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,8 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 248 g/km.

BMW M3 Competition Limuzyna: 375 kW (510 KM), przyspieszenie [0-100 km/h]: 3,9 s, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,2 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 234 g/km.

BMW M4 Coupé: 353 kW (480 KM), przyspieszenie [0-100 km/h]: 4,2 s, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,8 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 248 g/km.

BMW M4 Competition Coupé: 375 kW (510 KM), przyspieszenie [0-100 km/h]: 3,9 s, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,2 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 234 g/km.

  • Samochody oferujące autentyczną fascynację dzięki najnowocześniejszym technologiom zaczerpniętym ze sportów motorowych i charakterystyce w tradycji legendarnego BMW M3 zaprezentowanego po raz pierwszy 35 lat temu. Wprowadzenie na rynek od marca 2021 r.
  • Nowe BMW M3 Limuzyna i nowe BMW M4 Coupé w koncepcji konsekwentnie nastawionej na osiągi. Finalne strojenie prowadzone równolegle z programem testowym nowego samochodu wyścigowego BMW M4 GT3. Typowa dla M dynamika, zwinność i precyzja połączona z codzienną uniwersalnością i przystosowaniem do pokonywania długich tras.
  • Rozszerzona oferta silników. Purystyczne wrażenia z jazdy w nowym BMW M3 Limuzyna i nowym BMW M4 Coupé dzięki niespotykanej u konkurencji 6-biegowej skrzyni manualnej. BMW M3 Competition Limuzyna i BMW M4 Competition Coupé z 8-stopniową skrzynią M Steptronic. Modele Competition będą od lata 2021 po raz pierwszy oferowane z napędem na wszystkie koła M xDrive.
  • Sześciocylindrowy silnik rzędowy z technologią M TwinPower Turbo o wysokoobrotowej charakterystyce, mocy do 375 kW (510 KM) i momencie obrotowym do 650 Nm. Dwie turbosprężarki, zoptymalizowany wtrysk bezpośredni, chłodzenie i smarowanie dostosowane do użytkowania na torze wyścigowym, specyficzny dla tego modelu układ wydechowy z elektrycznie sterowanymi klapami zapewniającymi emocjonujące brzmienie napędu.
  • Charakterystyczna 6-biegowa skrzynia manualna z asystentem zmiany biegów do szczególnie dynamicznych sytuacji. Najnowszej generacji 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z układem Drivelogic i trzema trybami zmiany biegów. M xDrive powiązany elektronicznie z aktywnym mechanizmem różnicowym M, większym przeniesieniem napędu na tylne koła, trzy tryby do wyboru: 4WD, 4WD Sport i 2WD jako napęd na tylne koła z wyłączoną kontrolą stabilności.
  • Adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i adaptacyjnym układem kierowniczym M Servotronic w wyposażeniu standardowym. Specjalnie zmodyfikowana przednia i tylna oś. Nowy zintegrowany układ hamulcowy z dwiema charakterystykami wyczucia i reakcji pedału. Hamulce pływające M w standardzie, hamulce węglowo-ceramiczne M w wyposażeniu dodatkowym.
  • Dynamiczna kontrola stabilności (DSC), w tym tryb M Dynamic oraz, po raz pierwszy, również zintegrowane ograniczenie poślizgu napędu i regulowana w dziesięciu stopniach kontrola trakcji M.
  • Kute obręcze kół M ze stopów lekkich w rozmiarach 18 cali z przodu i 19 cali z tyłu lub 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu (modele Competition z M xDrive). Opcjonalnie opony Performance.
  • Niezwykle sztywna konstrukcja karoserii i punktów mocowania zawieszenia m.in. dzięki specyficznemu dla tych modeli pakietowi rozpórek w komorze silnika, ramie przedniego zawieszenia z aluminiową płytą wzmacniającą, poprzecznicom w podłodze i ramie tylnego zawieszenia na sztywno połączonej z karoserią.
  • Dwa warianty nadwozia, każdy o oryginalnym wyglądzie zewnętrznym i emocjonującej estetyce. BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupé o cechach karoserii zorientowanych na osiągi: duże, pionowo ustawione nerki BMW w stylistyce charakterystycznej dla modeli M, wydatne nadkola z charakterystycznymi skrzelami M, szerokie progi połączone z przednim i tylnym zderzakiem, karbonowy dach z aerodynamicznymi płetwami, spojler tylny i typowe dla M dwie pary końcówek rur wydechowych. Nowe, ekskluzywne lakiery zewnętrzne. Pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M i akcesoria BMW M Performance Parts dostępne opcjonalnie.
  • Ergonomicznie zoptymalizowany kokpit samochodu sportowego ze wskazaniami i elementami obsługi charakterystycznymi dla modeli M. Nowe fotele sportowe M i rozszerzona tapicerka ze skóry Merino o delikatnej fakturze w standardzie, opcjonalnie z wentylacją foteli. Nowe karbonowe fotele kubełkowe M dostępne jako wyposażenie dodatkowe.
  • Charakterystyczna koncepcja obsługi M z przyciskiem Setup umożliwiającym bezpośredni dostęp do ustawień silnika, układu jezdnego, kierowniczego i hamulcowego oraz, w zależności od modelu i wyposażenia, również M xDrive, asystenta zmiany biegów i kontroli trakcji. Przyciski M na kierownicy umożliwiające aktywację dwóch wariantów indywidualnych konfiguracji ustawień.
  • Przycisk M Mode do indywidualnej konfiguracji systemów wspomagających kierowcę, jak również wskazań na zestawie wskaźników i opcjonalnym wyświetlaczu Head-Up. Standardowo dostępne ustawienia ROAD i SPORT, w połączeniu z M Drive Professional dodatkowy tryb TRACK do użytku na torze wyścigowym.
  • Premiera M Drive Professional, w tym M Drift Analyser, M Laptimer i M Traction Control zapewniające szczególnie intensywne wrażenia z jazdy na torze wyścigowym.
  • Znacznie większa oferta systemów wspomagających kierowcę. Park Distance Control, ostrzeganie przed kolizją czołową i zjechaniem z pasa ruchu, wskazanie ograniczenia prędkości w standardzie. Opcjonalnie m.in. system asystujący kierowcy Professional, w tym asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu, aktywna nawigacja i asystent korytarza ratunkowego oraz asystent parkowania z asystentem cofania, rejestrator jazdy BMW i wyświetlacz BMW Head-Up ze specyficznymi wskazaniami M.
  • BMW Live Cockpit Professional z całkowicie cyfrowym zestawem ekranów, systemem nawigacyjnym BMW Maps i inteligentnym asystentem osobistym BMW w standardzie.
  • Oferowany po raz pierwszy pakiet M Race Track zmniejsza masę pojazdu o około 25 kg dzięki węglowo-ceramicznym hamulcom M, specjalnym obręczom kół M ze stopów lekkich oraz karbonowym fotelom kubełkowym M.

Ceny nowego BMW M3 rozpoczynają się od 414 900 PLN, a BMW M4 od 419 900 PLN.

Wartości zużycia paliwa i emisji CO2 ustalane są zgodnie z procedurą pomiarową określoną w rozporządzeniu (WE) 2007/715 w jego aktualnie obowiązującym brzmieniu. Podane wartości dotyczą samochodów z wyposażeniem standardowym oferowanym w Niemczech, a zakresy uwzględniają różnice wynikające z wybranego rozmiaru kół, opon oraz wyposażenia dodatkowego i mogą się zmienić w trakcie konfiguracji.


Wartości zostały już ustalone zgodnie z nowym cyklem testowym WLTP i przeliczone na NEDC, aby umożliwić ich porównanie. W tych pojazdach podatki i inne opłaty samochodowe uwzględniające (również) emisję CO2 mogą być obliczane na podstawie innych wartości niż podane.

Więcej informacji na temat oficjalnego zużycia paliwa oraz oficjalnej emisji CO2 nowych samochodów osobowych uzyskać można we wszystkich salonach sprzedaży BMW.

O autorze
Moto Replika

renomowany portal motoryzacyjny. Auta nowe i używane. Najlepsze salony samochodowe, komisy i warsztaty. Pokazujemy i promujemy tylko prawdziwych fachowców.

Komentarz