Nowe BMW serii 5

Opublikowano: 27 maja 2020 - 12:29 Autor: Moto Replika

Premiera nowego BMW serii 5: szeroko zmodyfikowana stylistyka karoserii o mocniejszej prezencji i sportowym charakterze, dopracowana atmosfera premium we wnętrzu, zwiększona wydajność i dynamika dzięki elektryfikacji napędu, najnowsze rozwiązania w zakresie systemów wspomagających kierowcę, obsługi i łączności.

  • Premiera nowego BMW serii 5: szeroko zmodyfikowana stylistyka karoserii o mocniejszej prezencji i sportowym charakterze, dopracowana atmosfera premium we wnętrzu, zwiększona wydajność i dynamika dzięki elektryfikacji napędu, najnowsze rozwiązania w zakresie systemów wspomagających kierowcę, obsługi i łączności.
  • Nowy rozdział historii sukcesu BMW serii 5 zapoczątkowanej w 1972 r., ponad 600 tys. egzemplarzy obecnej generacji sprzedanych do tej pory na całym świecie. Wprowadzenie na rynek nowego BMW serii 5 Limuzyna i nowego BMW serii 5 Touring od lipca 2020 r.
  • Nowe, mocne akcenty stylistyczne, klarownie zaprojektowane powierzchnie z przodu i z tyłu, nowa atrapa chłodnicy BMW o większej szerokości i wysokości, nowe, bardziej płaskie reflektory diodowe, diodowe reflektory adaptacyjne z technologią matrycową jako nowa opcja, światła laserowe BMW dostępne teraz opcjonalnie we wszystkich wariantach modelowych, nowe, trójwymiarowo ukształtowane lampy tylne, wszystkie warianty modelowe z trapezowymi końcówkami rur wydechowych.
  • Nowe kolory lakieru i dodatkowe lakiery BMW Individual, pakiet sportowy M z nowymi, niezwykle wyrazistymi elementami stylistycznymi, dodatkowe specyficzne akcenty w BMW M550i xDrive Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,0 – 9,7 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 229 – 221 g/km) z silnikiem V8 o mocy 390 kW (530 KM). Opcjonalne sportowe hamulce M teraz do wyboru z zaciskami w kolorze niebieskim lub czerwonym.
  • Nowe obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarze od 18 do 20 cali, opcjonalnie 20-calowe obręcze kół BMW Individual Air Performance ze stopów lekkich; innowacyjna konstrukcja optymalizująca masę i opór powietrza.
  • Precyzyjnie dopracowana stylistyka wnętrza, monitor pokładowy o przekątnej 12,3 cala (w standardzie 10,25 cala), klimatyzacja automatyczna o rozszerzonym zakresie funkcji oraz skórzana kierownica sportowa z nowym rozmieszczeniem przycisków wielofunkcyjnych. Przyciski na konsoli środkowej teraz w błyszczącym kolorze czarnym. Nowy wariant tapicerki z perforowanego Sensateku, fotele komfortowe i nowe fotele wielofunkcyjne M o zoptymalizowanym komforcie, nowe listwy ozdobne.
  • BMW serii 5 M Sport Edition: oferowana na rozpoczęcie sprzedaży limitowana edycja 1000 egzemplarzy nowego BMW serii 5 Limuzyna oraz nowego BMW serii 5 Touring obejmująca m.in. pakiet sportowy M, lakier metalizowany w kolorze szarym Donington dostępny dotychczas tylko w samochodach BMW M oraz ekskluzywne 20-calowe obręcze kół BMW Individual Air Performance w dwukolorowym wykończeniu.
  • Rozszerzenie oferty hybryd plug-in do pięciu modeli: technologia BMW eDrive najnowszej generacji, teraz po raz pierwszy dostępna również w BMW serii 5 Touring. BMW 530e Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,1 – 1,9 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 15,9 – 14,9 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 47 – 43 g/km) i BMW 530e xDrive Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,3 – 2,1 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 16,9 – 15,9 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 52 – 49 g/km) oraz BMW 545e xDrive Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,4 – 2,1 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 16,3 – 15,3 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 54 – 49 g/km) z sześciocylindrowym silnikiem rzędowym dostępne od jesieni 2020 r. Nowa funkcja BMW eDrive Zone umożliwiająca automatyczną zmianę trybu jazdy na elektryczny przy wjeżdżaniu do stref niskiej emisji spalin jako wyposażenie standardowe we wszystkich modelach hybrydowych plug-in.
  • Wprowadzenie technologii mild hybrid 48 V we wszystkich silnikach cztero- i sześciocylindrowych (oferta specyficzna dla danego kraju), bardziej spontaniczna reakcja i większa wydajność za sprawą alternatora odwracalnego 48 V zwiększającego moc o 8 kW (11 KM), który wspomaga i odciąża silnik spalinowy.
  • Zmodernizowana technologia BMW TwinPower Turbo: cztero- i sześciocylindrowe silniki benzynowe z ulepszonym bezpośrednim wtryskiem benzyny, wszystkie silniki wysokoprężne teraz z dwustopniowym doładowaniem. Wszystkie modele cztero- i sześciocylindrowe spełniają obecnie normę emisji spalin Euro 6d.
  • W wyposażeniu dodatkowym zintegrowany aktywny układ kierowniczy z większym wspomaganiem przy powolnych manewrach, układ jezdny w nowej wersji dostępny po raz pierwszy również w modelach hybrydowych plug-in.
  • Nowe systemy wspomagające kierowcę i rozszerzone funkcje torują drogę do zautomatyzowanej jazdy: ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu zawarte w opcjonalnym systemie asystującym kierowcy teraz dodatkowo z funkcją naprowadzania na pas ruchu, nowy opcjonalny system asystujący kierowcy Professional obejmuje teraz także aktywne prowadzenie do celu z asystentem zmiany pasa, asystentem korytarza ratunkowego i ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, teraz z miejską funkcją hamowania. Wizualizacja otoczenia 3D pokazuje sytuację w ruchu drogowym i możliwe działania systemów wspomagających kierowcę na zestawie wskaźników.
  • Opcjonalny asystent parkowania z dodatkową funkcją asystenta cofania.
  • Nowy rejestrator jazdy BMW w serii 5 jako część opcjonalnego asystenta parkowania plus tworzy nagrania wideo z otoczenia pojazdu trwające do 40 s.
  • Standardowy system operacyjny BMW 7 oferuje szerokie spektrum nowych zastosowań i możliwości sieciowych oraz lepszą personalizację.
  • Inteligentny asystent osobisty BMW z ulepszonymi funkcjami, zoptymalizowaną interakcją dzięki nowej grafice na monitorze pokładowym.
  • Premiera Map BMW: nowy system nawigacyjny oparty na chmurze umożliwia bardzo szybką i precyzyjną kalkulację tras i godziny przyjazdu, aktualizację danych o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym w krótkich odstępach czasu, wprowadzanie dowolnego tekstu przy wyborze miejsc docelowych w nawigacji.
  • Standardowa integracja smartfonów z systemem Android Auto (oprócz Apple CarPlay), bezprzewodowe połączenie przez sieć Wi-Fi, wyświetlanie informacji na monitorze pokładowym oraz na zestawie wskaźników i opcjonalnym wyświetlaczu Head-Up.
  • Wprowadzenie zdalnej aktualizacji oprogramowania w nowym BMW serii 5: treści specyficzne dla danego pojazdu oraz aktualizacje, takie jak udoskonalenia funkcjonalne systemów wspomagających kierowcę, mogą być zdalnie instalowane w samochodzie, oprogramowanie pojazdu jest zawsze aktualne i istnieje możliwość późniejszego dokupowania usług cyfrowych.

Warianty modelowe:

Hybrydy plug-in:

BMW 530e Limuzyna (BMW 530e xDrive Limuzyna):

Czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy, system hybrydowy z synchronicznym silnikiem elektrycznym, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, (BMW xDrive)

Silnik spalinowy:

pojemność skokowa: 1998 cm3, moc: 135 kW (84 KM) w zakresie 5000 – 6500 obr/min

maks. moment obrotowy: 300 Nm w zakresie 1350 – 4000 obr/min

Silnik elektryczny:

moc: 80 kW (109 KM), maks. moment obrotowy: 265 Nm

moc całkowita: 215 kW (292 KM), całkowity moment obrotowy: 420 Nm

przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,9 s (5,9 s)

prędkość maksymalna: 235 km/h (230 km/h)

prędkość maksymalna w trybie elektrycznym: 140 km/h (140 km/h)

zasięg elektryczny: 62 – 67 km (56 – 58 km)

zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 1,8 – 1,7 l/100 km (2,1 – 2,0 l/100 km)

zużycie energii w cyklu mieszanym: 14,8 – 13,7 kWh/100 km (16,4 – 15,9 kWh/100 km)

emisja CO2 z paliwa w cyklu mieszanym: 42 – 39 g/km (49 – 46 g/km)

norma emisji spalin: Euro 6d

BMW 530e Touring (BMW 530e xDrive Touring) (od 11/20):

Czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy, system hybrydowy z synchronicznym silnikiem elektrycznym, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, (BMW xDrive)

Silnik spalinowy:

pojemność skokowa: 1998 cm3, moc: 135 kW (184 KM) w zakresie 5000 – 6500 obr/min

maks. moment obrotowy: 300 Nm w zakresie 1350 – 4000 obr/min

Silnik elektryczny:

moc: 80 kW (109 KM), maks. moment obrotowy: 265 Nm

moc całkowita: 215 kW (292 KM), całkowity moment obrotowy: 420 Nm

przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 6,1 s (6,1 s)

prędkość maksymalna: 225 km/h (225 km/h)

prędkość maksymalna w trybie elektrycznym: 140 km/h (140 km/h)

zasięg elektryczny: 58 – 62 km (53 – 56 km)

zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,1 – 1,9 l/100 km (2,3 – 2,1 l/100 km)

zużycie energii w cyklu mieszanym: 15,9 – 14,9 kWh/100 km (16,9 – 15,9 kWh/100 km)

emisja CO2 z paliwa w cyklu mieszanym: 47 – 43 g/km (52 – 49 g/km)

norma emisji spalin: Euro 6d

BMW 545e xDrive Limuzyna (od 11/2020):

Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy, system hybrydowy z synchronicznym silnikiem elektrycznym, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, BMW xDrive

Silnik spalinowy:

pojemność skokowa: 2998 cm3, moc: 210 kW (286 KM) w zakresie 5000 – 6500 obr/min

maks. moment obrotowy: 450 Nm w zakresie 1500 – 3500 obr/min

Silnik elektryczny:

moc: 80 kW (109 KM), maks. moment obrotowy: 265 Nm

moc całkowita: 290 kW (394 KM), całkowity moment obrotowy: 600 Nm

przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 4,7 s

prędkość maksymalna: 250 km/h

prędkość maksymalna w trybie elektrycznym: 140 km/h

zasięg w trybie elektrycznym: 54 – 57 km

zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,4 – 2,1 l/100 km

zużycie energii w cyklu mieszanym: 16,3 – 15,3 kWh/100 km

emisja CO2 z paliwa w cyklu mieszanym: 54 – 49 g/km

norma emisji spalin: Euro 6d

Modele benzynowe:

BMW 520i Limuzyna:

Czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy, technologia mild hybrid

8-stopniowa skrzynia Steptronic

pojemność skokowa: 1998 cm3, moc: 135 kW (184 KM) w zakresie 5000 – 6500 obr/min

maks. moment obrotowy: 290 Nm w zakresie 1350 – 4250 obr/min

przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 7,9 s

prędkość maksymalna: 235 km/h

zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,5 – 5,3 l/100 km

emisja CO2 w cyklu mieszanym: 125 – 120 g/km

norma emisji spalin: Euro 6d

BMW 520i Touring:

Czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy, technologia mild hybrid

8-stopniowa skrzynia Steptronic

pojemność skokowa: 1998 cm3, moc: 135 kW (184 KM) w zakresie 5000 – 6500 obr/min

maks. moment obrotowy: 290 Nm w zakresie 1350 – 4250 obr/min

przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 8,3 s

prędkość maksymalna: 225 km/h

zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,7 – 5,5 l/100 km

emisja CO2 w cyklu mieszanym: 131 – 126 g/km

norma emisji spalin: Euro 6d

BMW 530i Limuzyna (BMW 530i xDrive Limuzyna):

Czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy, technologia mild hybrid

8-stopniowa skrzynia Steptronic, (BMW xDrive)

pojemność skokowa: 1998 cm3, moc: 185 kW (252 KM) w zakresie 5200 – 6500 obr/min

maks. moment obrotowy: 350 Nm w zakresie 1450 – 4800 obr/min

przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 6,4 s (6,3 s)

prędkość maksymalna: 250 km/h (250 km/h)

zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,5 – 5,3 l/100 km (6,1 – 5,9 l/100 km)

emisja CO2 w cyklu mieszanym: 126 – 121 g/km (140 – 135 g/km)

norma emisji spalin: Euro 6d

BMW 530i Touring (BMW 530i xDrive Touring):

Czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy, technologia mild hybrid, 8‑stopniowa skrzynia Steptronic, (BMW xDrive)

pojemność skokowa: 1998 cm3, moc: 185 kW (252 KM) w zakresie 5200 – 6500 obr/min

maks. moment obrotowy: 350 Nm w zakresie 1450 – 4800 obr/min

przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 6,7 s (6,6 s)

prędkość maksymalna: 250 km/h (250 km/h)

zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,8 – 5,6 l/100 km (6,4 – 6,2 l/100 km)

emisja CO2 w cyklu mieszanym: 133 – 127 g/km (147 – 142 g/km)

norma emisji spalin: Euro 6d

BMW 540i Limuzyna (BMW 540i xDrive Limuzyna):

Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy, technologia mild hybrid

8-stopniowa skrzynia Steptronic, (BMW xDrive)

pojemność skokowa: 2998 cm3, moc: 245 kW (333 KM) w zakresie 5500 – 6250 obr/min

maks. moment obrotowy: 450 Nm w zakresie 1600 – 4800 obr/min

przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,2 s (4,9 s)

prędkość maksymalna: 250 km/h (250 km/h)

zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,5 – 6,3 l/100 km (6,8 – 6,6 l/100 km)

emisja CO2 w cyklu mieszanym: 149 – 144 g/km (156 – 152 g/km)

norma emisji spalin: Euro 6d

BMW 540i xDrive Touring:

Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy, technologia mild hybrid

8-stopniowa skrzynia Steptronic, BMW xDrive

pojemność skokowa: 2998 cm3, moc: 245 kW (333 KM) w zakresie 5500 – 6250 obr/min

maks. moment obrotowy: 450 Nm w zakresie 1600 – 4800 obr/min

przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,2 s

prędkość maksymalna: 250 km/h

zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,1 – 7,0 l/100 km

emisja CO2 w cyklu mieszanym: 164 – 159 g/km

norma emisji spalin: Euro 6d

BMW M550i xDrive Limuzyna:

Silnik benzynowy V8, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, BMW xDrive

pojemność skokowa: 4395 cm3, moc: 390 kW (530 KM) w zakresie 5500 – 6000 obr/min

maks. moment obrotowy: 750 Nm w zakresie 1800 – 4600 obr/min

przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 3,8 s

prędkość maksymalna: 250 km/h

zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,0 – 9,7 l/100 km

emisja CO2 w cyklu mieszanym: 229 – 221 g/km

norma emisji spalin: Euro 6d-TEMP

Modele wysokoprężne:

BMW 520d Limuzyna (BMW 520d xDrive Limuzyna):

Czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, technologia mild hybrid

8-stopniowa skrzynia Steptronic, (BMW xDrive)

pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 140 kW (190 KM) przy 4000 obr/min

maks. moment obrotowy: 400 Nm w zakresie 1750 – 2500 obr/min

przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 7,2 s (7,2 s)

prędkość maksymalna: 235 km/h (232 km/h)

zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,3 – 4,1 l/100 km (4,5 – 4,3 l/100 km)

emisja CO2 w cyklu mieszanym: 112 – 108 g/km (118 – 114 g/km)

norma emisji spalin: Euro 6d

BMW 520d Touring (BMW 520d xDrive Touring):

Czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, technologia mild hybrid

8-stopniowa skrzynia Steptronic, (BMW xDrive)

pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 140 kW (190 KM) przy 4000 obr/min

maks. moment obrotowy: 400 Nm w zakresie 1750 – 2500 obr/min

przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 7,6 s (7,6 s)

prędkość maksymalna: 225 km/h (222 km/h)

zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,5 – 4,3 l/100 km (4,7 – 4,6 l/100 km)

emisja CO2 w cyklu mieszanym: 119 – 113 g/km (124 – 120 g/km)

norma emisji spalin: Euro 6d

BMW 530d Limuzyna (BMW 530d xDrive Limuzyna):

Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, technologia mild hybrid

8-stopniowa skrzynia Steptronic, (BMW xDrive)

pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 210 kW (286 KM) przy 4000 obr/min

maks. moment obrotowy: 650 Nm w zakresie 1500 – 2500 obr/min

przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,6 s (5,4 s)

prędkość maksymalna: 250 km/h (250 km/h)

zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,6 – 4,5 l/100 km (5,0 – 4,8 l/100 km)

emisja CO2 w cyklu mieszanym: 122 – 118 g/km (131 – 125 g/km)

norma emisji spalin: Euro 6d

BMW 530d Touring (BMW 530d xDrive Touring):

Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, technologia mild hybrid

8-stopniowa skrzynia Steptronic, (BMW xDrive)

pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 210 kW (286 KM) przy 4000 obr/min

maks. moment obrotowy: 650 Nm w zakresie 1500 – 2500 obr/min

przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,7 s (5,6 s)

prędkość maksymalna: 250 km/h (250 km/h)

zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,9 – 4,7 l/100 km (5,2 – 5,1 l/100 km)

emisja CO2 w cyklu mieszanym: 128 – 123 g/km (137 – 133 g/km)

norma emisji spalin: Euro 6d

BMW 540d xDrive Limuzyna:

Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, technologia mild hybrid

8-stopniowa skrzynia Steptronic, BMW xDrive

pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 250 kW (340 KM) przy 4400 obr/min

maks. moment obrotowy: 700 Nm w zakresie 1750 – 2250 obr/min

przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 4,6 s

prędkość maksymalna: 250 km/h

zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,1 – 5,0 l/100 km

emisja CO2 w cyklu mieszanym: 135 – 131 g/km

norma emisji spalin: Euro 6d

BMW 540d xDrive Touring:

Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, technologia mild hybrid

8-stopniowa skrzynia Steptronic, BMW xDrive

pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 250 kW (340 KM) przy 4400 obr/min

maks. moment obrotowy: 700 Nm w zakresie 1750 – 2250 obr/min

przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 4,8 s

prędkość maksymalna: 250 km/h

zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,4 – 5,3 l/100 km

emisja CO2 w cyklu mieszanym: 142 – 138 g/km

norma emisji spalin: Euro 6d

O autorze
Moto Replika

renomowany portal motoryzacyjny. Auta nowe i używane. Najlepsze salony samochodowe, komisy i warsztaty. Pokazujemy i promujemy tylko prawdziwych fachowców.

Komentarz