Porsche otwiera zakład produkujący elektryczny model Taycan

Opublikowano: 12 września 2019 - 13:25 Autor: Moto Replika

W obecności 320 gości ze świata polityki, biznesu i mediów firma Porsche otworzyła nową fabrykę, zbudowaną na potrzeby modelu Taycan. „Bierzemy na siebie odpowiedzialność za środowisko i społeczeństwo. Produkcja modelu Taycan już teraz jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. W naszych macierzystych zakładach w Stuttgarcie-Zuffenhausen – w sercu naszej marki – dziedzictwo spotyka się z przyszłością” – wyjaśnia Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG.

Wraz ze swoim pierwszym całkowicie elektrycznym samochodem sportowym i zbudowanym specjalnie dla niego zakładem produkcyjnym Porsche zaczyna kolejny znaczący rozdział w historii firmy. „Bezemisyjny Taycan to nowa ikona Porsche” – mówi Oliver Blume. „Różni się od naszych poprzednich samochodów, ale nadal jest typowym Porsche – innowacyjnym, sportowym i emocjonującym”.

Niespełna 48 miesięcy – tyle minęło od prezentacji pojazdu koncepcyjnego Mission E na targach motoryzacyjnych IAA w 2015 r. do rozpoczęcia produkcji pierwszych egzemplarzy modelu Taycan dla klientów. Najnowszy zakład produkcyjny ustanawia nowe standardy pod względem efektywności energetycznej i przyjazności dla środowiska. „Jesteśmy zaangażowani w realizację celów ochrony klimatu uzgodnionych w Paryżu w grudniu 2015 r. i ponosimy bezsprzeczną odpowiedzialność za ograniczenie emisji substancji szkodliwych dla środowiska. Nasza strategia zrównoważonego rozwoju sięga jednak znacznie dalej niż sama dekarbonizacja” – mówi Albrecht Reimold, członek zarządu Porsche AG ds. produkcji i logistyki. „Porsche dąży do celu, jakim jest fabryka o zerowym wpływie, czyli produkcja bez żadnego negatywnego oddziaływania na środowisko”.

Elektromobilność tworzy nowe miejsca pracy w Porsche

Taycan zapowiada nową erę w wytwarzaniu samochodów. Jego produkcja odbywa się elastycznie i jest połączona z siecią. Zamiast tradycyjnych taśm do transportu komponentów oraz pojazdów ze stacji na stację stosowane są tu zautomatyzowane systemy transportowe. „Naszą podróż do tej nowej ery nazywamy Produkcją Porsche 4.0. Korzystamy z najnowocześniejszych technologii, aby łączyć świat cyfrowy z tym mechanicznym” – mówi Albrecht Reimold. „Porsche niezmiennie koncentruje się jednak na człowieku. Nasi pracownicy stanowią integralną część tego projektu. W końcu produkujemy samochody dzięki ludziom i dla ludzi”.

Na potrzeby produkcji Porsche Taycan w fabryce w Zuffenhausen powstanie łącznie 1500 nowych miejsc pracy – to dowód, że w Porsche elektromobilność generuje zatrudnienie. Budując nowe zakłady i przygotowując się do produkcji modelu Taycan, Porsche wdrożyło też bezprecedensowy program szkoleniowy. Ma on zapoznać wszystkich pracowników z unikalnymi cechami aut elektrycznych. W sumie do 2022 r. firma planuje zainwestować w elektromobilność ponad 6 miliardów euro. Jak dotąd tylko na nowe zakłady produkcyjne przeznaczono 700 milionów euro – a nawet miliard euro, jeśli uwzględnić nową nadwoziownię, która będzie służyć również do budowy elementów obecnej generacji Porsche 911. Praca nowych zakładów uzupełni produkcję dwumiejscowych samochodów sportowych – linię montażową historycznej fabryki w Zuffenhausen codziennie opuszcza 250 samochodów serii 911 i 718.

Andreas Scheuer, Federalny Minister Transportu i Infrastruktury Cyfrowej:

„Tu, w Stuttgarcie-Zuffenhausen, elektromobilność pozwala stworzyć około 1500 nowych miejsc pracy przy produkcji neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. Porsche składa w ten sposób ważną deklarację na rzecz pojazdów na prąd oraz niemieckiej inżynierii. Ważne jest teraz, aby wszyscy z tych doświadczeń i rozwiązań skorzystali – zarówno producenci, jak i klienci. Potrzebujemy efektu »elektrycznego Garbusa« na drogach – tak szybko, jak to tylko możliwe”.

Winfried Kretschmann, Premier Badenii-Wirtembergii:

„Porsche Taycan pokazuje, że rewolucja mobilności następuje właśnie tutaj, w Badenii-Wirtembergii. Budując w Zuffenhausen nie tylko rewolucyjny produkt, ale także rewolucyjną fabrykę, Porsche wyraźnie pokazuje, że my, tutaj, w południowo-zachodniej części kraju, jesteśmy w czołówce, jeśli chodzi o definiowanie samochodu na nowo. Szczególnie cieszy mnie fakt, że Porsche inwestuje lokalnie, produkując model Taycan w swoim macierzystym zakładzie w Zuffenhausen – a tym samym inwestuje w Stuttgart, w Badenię-Wirtembergię i w jej mieszkańców. W imieniu całego rządu chciałbym wyrazić za to nasze szczere podziękowania”.

O autorze
Moto Replika

renomowany portal motoryzacyjny. Auta nowe i używane. Najlepsze salony samochodowe, komisy i warsztaty. Pokazujemy i promujemy tylko prawdziwych fachowców.

Komentarz