Podczas wystawy Techno Classica w Essen odbywającej się w dniach od 21 do 25 marca, Audi Tradition obchodzić będzie trzy ważne rocznice. Tematem wiodącym prezentacji czterech pierścieni będzie 50 lat historii Audi 100. W roku 1968 Audi wkroczyło do segmentu pojazdów klasy wyższej, przedstawiając tę właśnie nową limuzynę. Fani sportów motorowych również będą usatysfakcjonowani – obejrzeć będą mogli Audi 200 quattro TransAm z roku 1988 oraz wyścigowe Auto Union Typ D z roku 1938.
Historia powstania Audi 100, to jedna z najbardziej ekscytujących opowieści w dziejach czterech pierścieni. W połowie lat ’60 XX w., tuż po przejęciu Auto Union GmbH przez Volkswagen AG, cała załoga fabryki w Ingolstadt dostała nowe wytyczne: zajmować się wyłącznie już istniejącymi modelami i nie konstruować żadnych nowych. Niemniej jednak, ówczesny dyrektor techniczny Auto Union Ludwig Kraus, zatroskany o przetrwanie fabryki, w tajemnicy pracował nad nową serią modelową. Wbrew instrukcjom zaprojektował nowoczesne, średniej wielkości auto, które w końcu zaakceptował zarząd Volkswagena. W roku 1968, Auto Union zaprezentowało nową limuzynę – Audi 100. Sprzedano prawie 800 tysięcy egzemplarzy tego samochodu, który w ogromnej mierze przyczynił się do dalszego rozwoju marki Audi. Na Techno Classica, Audi Tradition wystawi trzy wersje specjalne tego modelu: dwudrzwiowe Audi 100 LS Automatic z roku 1972, Audi 100 LS z 1974 i Audi 100 Coupé S z 1971.
Na zwiedzających stoisko Audi w hali nr. 7 oczekiwać będzie jeszcze więcej gwiazd motoryzacji. Osiemdziesiąt lat temu, po raz pierwszy na wyścigowym torze pojawiło się Auto Union Grand Prix Typ D. W roku 1938, ten 420-konny supersamochód sportowy z Tazio Nuvolarim za kierownicą wygrał wyścigi Grand Prix we Włoszech i w Anglii, a rok później Grand Prix Francji i Jugosławii. Trzeci jubileusz Audi Tradition przeniesie nas do 1988, roku, w którym Audi wycofało się z rajdów. Jednak to właśnie wtedy, cztery pierścienie po raz pierwszy pojawiły się w serii amerykańskich wyścigów torowych North American TransAm. Hurley Haywood za sterami Audi 200 quattro zdobył w roku 1988 mistrzostwo serii.
Miłośnicy motocykli znajdą na Techno Classica również coś dla siebie. Audi Tradition pokaże motocykl DKW 350 RM, na którym w roku 1955 Gustl Hobl zdobył mistrzostwo Niemiec. Zobaczyć będzie można również wyjątkowy, zbudowany w roku 1938 prototyp DKW ULD 500, wypożyczony specjalnie na tę okazję z kolekcji starych motocykli na Zamku Augustusburg.
Audi Tradition przygotowało też propozycję dla kolekcjonerów miniaturowych modeli samochodów. Jest to pomarańczowy modelik pierwszej generacji Audi TT Coupé w skali 1:43. To limitowana edycja – liczy jedynie 333 egzemplarze. Inne klasyczne pojazdy związane z historią czterech pierścieni, pokazane zostaną w hali 7.1 przez członków klubu ACI (Audi Club International).