BMW M Designtalk. BMW M4 i BMW M4 GT3

Opublikowano: 20 maja 2021 - 08:53 Autor: Moto Replika

Specjalny materiał video ukazujący wspólne cechy stylistyczne nowego BMW M4 Competition Coupe i jego wyścigowej odmiany – BMW M4 GT3.

 

Z produkcji seryjnej na tor wyścigowy i z powrotem: w filmie BMW M GmbH przedstawia kulisy powstawania nowego samochodu wyścigowego BMW M4 GT3 i pokazuje ekscytujące podobieństwa między nowym flagowcem w ofercie BMW M Motorsport a seryjnie produkowanym modelem BMW M4 Competition (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,2–9,9 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 233–227 g/km). W filmie projektanci i inżynierowe działów rozwoju modeli seryjnych BMW i BMW M Motorsport zaprezentują interesujące szczegóły obu pojazdów. Wstęp w BMW M4 Designtalk poprowadzą Anne Forschner, projektantka nadwozia BMW M4 Competition, oraz Michael Scully, dyrektor BMW Group Designworks Global Automotive.

Na początku filmu oboje porozmawiają o szczególnym elemencie stylistycznym obu pojazdów – atrapie chłodnicy. — Wszystkie pojazdy BMW M są charakterystyczne i nie każdemu od razu się podobają. Poruszają ludzi fizycznie, ale również emocjonalnie — mówi Anne Forschner. — Atrapa chłodnicy jest elementem dominującym w BMW M4 Competition i została w identycznej formie przeniesione do samochodu wyścigowego — wyjaśnia Michael Scully. Z przodu BMW M4 GT3, będącego w ostatnim roku fazy projektowania, pokazuje inne specjalne detale, przy towrzeniu których jego zespół czerpał bezpośrednią inspirację z modelu seryjnego.

Z profilu samochód wyścigowy przejął nie tylko linię od słupka A aż po głęboko pochylony przód pojazdu. Również dach wraz z dwiema przebiegającymi wzdłuż poprzeczkami i płaską tylną szybą są wykonane identycznie w BMW M4 Competition i BMW M4 GT3. Pozwoliło to uzyskać doskonały przepływ powietrza do spojlera tylnego.

Największe różnice pomiędzy pojazdami znajdziemy z tyłu. — Tył BMW M4 GT3 w niektórych obszarach wygląda znajomo, ale w innych wygląda zupełnie inaczej — mówi Anne Forschner. — Samochód wyścigowy jest szerszy o 75 mm po każdej stronie, ale z modelu seryjnego zapożyczyliśmy światła tylne oraz kształt klapy tylnej — wyjaśnia Michael Scully.

Dla Anne Forschner liczne podobieństwa, które już nadają modelowi seryjnemu bardzo sportowy wygląd i stanowią bardzo dobrą podstawę dla wersji wyścigowej, wyraźnie odzwierciedlają sposób, w jaki oba pojazdy zostały opracowane: — Z drogi na tor wyścigowy i z toru wyścigowego z powrotem do wersji seryjnej. — Z kolei Michael Scully bardzo chwali swoich kolegów z działu rozwoju serii. — Model seryjny BMW M4 Competition to świetna podstawa do stworzenia samochodu wyścigowego. Ma kultowe elementy i geometrię ukierunkowaną na wysokie osiągi i wydajność — wyjaśnia Scully.

Za kilka tygodni w drugim filmie zostanie przedstawione wspólne serce obu pojazdów. Marcus Engelke, manager projektu napędów BMW M4, i Ulrich Schulz, kierownik konstrukcji napędów BMW Motorsport, opowiedzą o sześciocylindrowym silniku rzędowym z technologią M TwinPower Turbo, który od początku był projektowany z myślą o zastosowaniu w zwykłych samochodach i na torach wyścigowych.

O autorze

renomowany portal motoryzacyjny. Auta nowe i używane. Najlepsze salony samochodowe, komisy i warsztaty. Pokazujemy i promujemy tylko prawdziwych fachowców.

Komentarz