Nowy Nissan Micra uzyskał cztery gwiazdki w teście bezpieczeństwa Euro NCAP, przy czym egzemplarze wyposażone w dodatkowe systemy inteligentnej jazdy zostały ocenione na pięć gwiazdek.
Micra była testowana według najnowszego protokołu Euro NCAP, w którym osobne oceny przyznawane są dwóm różnym wersjom samochodu.
Micra otrzymała cztery gwiazdki za rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa oferowane w wyposażeniu standardowym wszystkich wersji modelu. Jednak egzemplarze wyposażone w pakiet bezpieczeństwa uzyskały maksymalną ocenę pięciu gwiazdek.
Różnica w ocenach jest związana z wynikiem osiągniętym przez samochód w testach systemów wspomagających bezpieczeństwo.
Każda Micra jest wyposażona w system inteligentnego hamowania awaryjnego (IEB), czyli technologię inteligentnej jazdy automatycznie uruchamiającą hamulce w przypadku wykrycia zwalniającego lub zatrzymującego się pojazdu poprzedzającego.
W zależności od prędkości względem tego pojazdu system pozwala uniknąć zderzenia lub przynajmniej zmniejszyć jego siłę. Obecność tego systemu, w połączeniu z punktacją za bezpieczeństwo osób dorosłych i dzieci podróżujących samochodem oraz bezpieczeństwo przechodniów, pozwoliło uzyskać ogólną ocenę czterech gwiazdek za wyposażenie wspomagające bezpieczeństwo.
Jednak nowa Micra jest też dostępna z pakietem bezpieczeństwa, który stanowi wyposażenie opcjonalne we wszystkich wersjach. Oprócz wspomnianego IEB pakiet ten obejmuje technologię rozpoznawania pieszych oraz debiutujący w hatchbackach z segmentu B system inteligentnej interwencji przy niezamierzonej zmianie pasa ruchu (ILI).
System ten uaktywnia się na przykład po przekroczeniu linii wyznaczającej oś jezdni i ostrzega kierowcę delikatnymi wibracjami kierownicy. W zależności od pożądanego kierunku jazdy poszczególne koła są automatycznie hamowane, aby skłonić kierowcę do powrotu na właściwy pas ruchu.
Nowa Micra z pakietem bezpieczeństwa uzyskała wyższą ocenę w kategorii systemów wspomagających bezpieczeństwo — takim egzemplarzom organizacja Euro NCAP przyznała pięć gwiazdek.
Nowa Micra jest standardowo wyposażona w sześć poduszek powietrznych, układ ostrzegający o niezapiętych pasach bezpieczeństwa oraz regulację wysokości pasów z przodu i z tyłu. Siedzenia samochodu, w tym także przedni fotel pasażera, są przystosowane do mocowania fotelików dziecięcych w systemie Isofix.
Dodatkowe systemy zwiększające bezpieczeństwo w każdym egzemplarzu Nissana Micra to: elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy, układ zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania oraz układ wspomagania ruszania pod górę. Samochód jest też wyposażony w ogranicznik prędkości, czujnik adaptacyjnych świateł drogowych, automatyczne światła awaryjne oraz system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach.
Philippe Saillard, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Nissan Europe, powiedział: „Nowy Nissan Micra otrzymał znakomitą czterogwiazdkową ocenę za wersję standardową oraz maksymalną ocenę pięciu gwiazdek za wersje z dodatkowymi systemami bezpieczeństwa. Najlepsza możliwa pozycja w rankingu – uzyskana dzięki innowacyjnym technologiom inteligentnej mobilności Nissana, z których część debiutuje w tym segmencie — ma decydujące znaczenie dla sukcesu nowego modelu”.
„Obok ekspresyjnej stylistyki, nowoczesnego wnętrza oraz bardzo dobrych właściwości jezdnych to kolejny mocny powód, dla klientów, aby wybrać właśnie ten samochód” — dodał.
Czyli strefa zgniotu micry nie kończy się na silniku tylko w wypadku uderzenia z tyłu ale również z przodu? hehe a tak serio, to obawiam się, że scania, volvo albo kamaz mają daleko gdzieś ilość gwiazdek NCAP xD jak się na drodze nie ma w głowie, to się ma ładny pogrzeb