Podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku zaprezentowana została po raz pierwszy Mazda MX-5 RF (“retractable fastback”) – wersja ze składanym, sztywnym dachem. Nowa odsłona kultowego roadstera Mazdy – w nowym kolorze – Machine Grey, który zaprojektowano dla modeli w stylu KODO.
Samochód wyróżnia się takimi samymi kompaktowymi wymiarami jak wersja z miękkim dachem, zachowując identyczną długość i szerokość całkowitą oraz rozstaw osi (zmianie o 5 mm uległa jedynie wysokość całkowita).
Szczegółowe badania doprowadziły do opracowania konstrukcji dachowej, która w połączeniu ze składanym tylnym oknem, zapewnia ekscytujące doznania z jazdy. Jednocześnie, kabina zdaje się otulać podróżnych, zapewniając wysokie poczucie bezpieczeństwa nawet podczas dynamicznej jazdy ze złożonym dachem.
Unikalna konstrukcja tylnego okna, które składa się wraz z dachem, pozwala kierowcy w pełni rozkoszować się sportowym brzmieniem wydechu, tym samym zwiększając przyjemność jazdy pod gołym niebem.
Masywna tylna osłona przeciwwiatrowa wykonana z akrylu skutecznie zapobiega zawirowaniom powietrza we wnętrzu kabiny.
Nowy system sterowania umożliwia otwieranie i zamykanie dachu nawet podczas jazdy z prędkością nieprzekraczającą 10 km/h, co jest szczególnie przydatne w razie gwałtownego pogorszenia warunków pogodowych.
130-litrowy (pomiar według DIN) bagażnik oferuje taką samą pojemność jak w wersji z miękkim dachem, nawet po jego złożeniu.
- Gama dostępnych silników w Europie obejmuje jednostki benzynowe z rodziny SKYACTIV-G o pojemności skokowej 2,0 oraz 1,5 litra, które mogą współpracować z sześciobiegową przekładnią manualną SKYACTIV-MT lub – w modelu RF – z sześciostopniową skrzynią automatyczną.
- Systemy ochrony podróżnych zaadoptowano zgodnie z wytycznymi filozofii bezpieczeństwa Mazda Proactive Safety, która kwestie związane ze zdrowiem i życiem ludzkim traktuje jako absolutny priorytet.
- Zaawansowany, kompleksowy system bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE* zastosowany w Maździe MX-5 RF obejmuje między innymi zaawansowany system monitorowania martwego pola w lusterku (ABSM*) oraz układ sterowania światłami drogowymi (HBC), który automatycznie przełącza światła mijania na drogowe i odwrotnie.
- System łączności MZD CONNECT* jest mniej absorbujący w czasie jazdy i umożliwia jeszcze prostsze podłączenie telefonu oraz dostęp do usług internetowych.
Lakier Machine Grey: Jako zupełnie nowy produkt w gamie lakierów nadwozia, który zadebiutował w 7-osobowym modelu CX-9, kolor ten oferuje głębię i odcień, które sprawiają, że nadwozie wygląda niczym wyfrezowane z pojedynczej sztaby metalu. Mazda udoskonaliła swoją technologię lakierowania Takuminuri, stworzoną najpierw dla lakieru Soul Red. Lakier Machine Grey jest również trójwarstwowy, złożony z warstwy metalicznych opiłków, barwnej oraz bezbarwnej powłoki zewnętrznej.
Mazda już dawno straciła renomę. Auta strasznie rdzewieją, psują się i ogólnie zawodzą. Korozja, która pojawia się już po kilku latach od zakupu to coś strasznego. Porażka. Nie wiem jak oni robią te blach i czym malują ale to jest PORAŻKA! Mazda to totalne badziewie.