Amerykański koncern motoryzacji wprowadza na rynek kilka godnych uwagi nowości. Nowości w znanych modelach oraz zupełnych samochodowych świeżynek.
Nowy Ford Focus
Jakie zmiany w Focusie? Przeprojektowane nadwozie, zaawansowane technologicznie i eleganckie wnętrze, najnowocześniejsze rozwiązania techniczne – system Ford SYNC 2 z systemem obsługi głosowej oraz 8-calowym wyświetlaczem. Nowy Focus posiada również udoskonalony system wspomagający parkowanie (Active Park Assist), który oprócz parkowania równoległego wspomaga parkowane prostopadłe oraz pomaga wyjechać z równoległego miejsca parkingowego.
Równowaga między ekonomicznością a mocą została zachowana dzięki wysokoprężnym i supernowoczesnym silnikom benzynowym. Przekładnia PowerShift oraz zmiana biegów przy pomocy łopatek natomiast zapewnia maksymalną wydajność i przyjemność z prowadzenia nowego Focusa.
Technologia jazdy:
- udoskonalona technologia obsługi głosowej – Ford SYNC 2
- bezstresowe parkowanie – system Park-Out Assist
- szybsza zmiana biegów – sterowanie łopatkami umieszczonymi po obu stronach kierownicy
- płynna i wydajna skrzynia biegów – 6ścio biegowa,
- dwu-sprzęgłowa i automatyczna skrzynia biegów Powershift
- pomoc w hamowaniu przy większych prędkościach (Active Braking)
- system zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach (Active City Stop)
- system ostrzegający przed zbliżającymi się pojazdami podczas wykonywania manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego – Cross
- Traffic Alert wchodząca w skład systemu BLIS (monitorowanie martwego pola widzenia w lusterkach)
- koniec problemu martwego pola – Blind Spot Information
- system kontroli pasa ruchu – Lane Keeping Alert
- system monitorowania koncentracji kierowcy
- większa widoczność bez oślepiania innych kierowców
- system rozpoznawania znaków drogowych – Traffic Sign Recognition
- inteligentny tempomat – Adaptive Cruise Control
- pomoc w zachowaniu bezpiecznej odległości – Distance Alert (element Adaptive Cruise Control)
- zaawansowany system oświetlenia
Pełny komfort:
- nowa kierownica – ergonomiczna budowa i wszystko masz pod ręką
- pomysłowe schowki wyposażone w port USB
- system bezkluczykowy
- Ford Power – uruchomienie silnika jednym przyciskiem
- funkcja MyKey® – przypisanie do kluczyka stałych parametrów i ograniczeń m.in. prędkości maksymalnej, głośności systemu audio, przypomnienie o zapięciu pasów, zablokowanie dezaktywacji systemów wspomagających bezpieczeństwo
- wycieraczki dostosowujące się do intensywności deszczu
- automatycznie składane lusterka boczne
- Ford Easy-Fuel – uniemożliwienie zatankowanie niewłaściwego paliwa – inna końcówka dystrybutora nie pasuje do wlewu paliwa szybkie oczyszczanie przedniej szyby z Quickclear
Nowy Ford Focus ST
Charakteryzuje się nowymi technologiami zastosowanymi w podwoziu, przeprojektowanym zawieszeniem, zmodernizowanym układem kierowniczym oraz nowym,specjalnie dobieranym ogumieniem. Model jest po raz pierwszy oferowany w wersjach z silnikiem wysokoprężnym oraz benzynowym.
- System obsługi głosowej SYNC 2 – 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, który ułatwia sterowanie funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych.
- Active City Stop – system zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach, działa przy prędkościach do 50km/h. Reaguje w razie wykrycia ryzyka kolizji, przygotowuje układ hamulcowy i w braku reakcji kierowcy,automatycznie uruchamia hamulce redukując siłę uderzenia.
- Moc Diesla – 185-konny silnik TDCi o pojemności 2 litrów;
- przyspieszenie od 0do 100km/h w czasie 8,1s przy średnik zużyciu paliwa – 4,2 l/100km i emisji CO2 na poziomie 110g/km
- 6-biegowa skrzynia automatyczna Powershift – szybka zmiana biegów za pomocą manetek przy kierownicy
- turbodoładowanie, system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków rozrządu dla zaworów dolotowych i wylotowych oraz wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa
- układ Torque Vectoring Control poprawiający stabilność samochodu na zakrętach
- Electronic Transitional Stability zintegrowana z zaawansowanym elektronicznym układem stabilizacji toru jazdy – podczas nagłych zmian toru ruchu w trakcie jazdy z dużą prędkością pomaga utrzymać pełną kontrolę nad samochodem
Nowy Ford Focus RS
Specjalnie zaprojektowany silnik o pojemności 2,3 litra z turbosprężarką typu Twin Scroll. Do tego innowacyjny napęd na wszystkie koła i układ TVC, który poprawie stabilność jazdy na zakrętach. Nowy Ford Focus RS staje się maksymalnie przyczepny, zwrotny i posiada nieposkromioną moc. Oprócz tego dynamiczna stylizacja nadwozia polepszająca właściwości aerodynamiczne.
- innowacyjny system napędu na cztery koła Ford Performance All-Wheel-Drive z dynamicznym rozdziałem momentu obrotowego (Dynamic Torque Vectoring)
- System Ford Performance AWD – dwa elektronicznie sterowane zestawy sprzęgłowe po obu stronach tylnego mechanizm różnicowego, które zarządzają rozdziałem napędu między osiami oraz dystrybucją momentu obrotowego między prawym i lewym kołem tylnej osi
- System AWD zapewnia maksymalną przyczepność oraz najlepszą prędkość pokonywania łuku i przyspieszeniem na wyjściu z zakrętu
- silnik EcoBoost o pojemności 2,3l
- turbosprężarką typu Twin Scroll o małej bezwładności oraz wydajny intercooler, dostarczają silnikowi odpowiednią ilość
powietrza - zintegrowany z głowicą kolektor wydechowy, maksymalizujący energię kinetyczną kierowaną na łopatki turbiny – to połączenie umożliwia uzyskanie niższego poziomu emisji spalin oraz zmniejszenie zużycia paliwa
Nowy Ford Mondeo
Połączenie dynamicznej linii nadwozia, eleganckiej i najnowocześniejszej stylistyka, mocy, wydajności, komfortu i jakości. Nowy Ford Mondeo to auto z wyjątkowym charakterem.
- adaptacyjne reflektory w technologii LED – połączenie reflektorów LED z systemem reflektorów adaptacyjnych Adaptive Front Lighting System
- debiut nadmuchiwanych tylnych pasów bezpieczeństwa – w momencie kolizji, zwiększają swoją objętość co umożliwia rozproszenie siły uderzenia pięć razy bardziej wydajnie niż przy tradycyjnych pasach
- technologia EcoBoost lub silniki wysokoprężne o wyższych osiągach
- ekonomiczne wersje silnika wysokoprężnego ECOnetic
- manualne lub automatyczne skrzynie biegów
- możliwość zakupu w wersji hybrydowej – Hybrid Electric Vehicle
(HEV) - system pomagający oszczędzić paliwo (EV+)
- Elektryczny Układ Wspomagania Kierownicy EPAS (Electric Power
Assisted Steering) - natychmiastowa przyczepność przy zmiennych warunkach terenu – inteligentny napęd na wszystkie koła (IAWD)
- system Auto-Start-Stop umożliwiająca mniejsze zużycia paliwa poprzez automatyczne wyłączenie silnika
- Ford SYNC 2 z funkcją Wzywania pomocy
- Elektroniczny System Stabilizacji Toru Jazdy (ESC)
- zdalnie sterowany centralny zamek
Ford Mondeo Vignale
Ten model, jak zapewnia producent, to zapewnienie użytkownikowi szeregu usług i korzyści opracowanych, by uszanować czas zarówno kierowcy jak i pasażerów. Jest reklamą luksusu czasu wolnego na czterech kółkach.
- najlepsza jakość wykończenia wyposażenia wewnętrznego –
komfortowe fotele pokryte miękką,ręcznie obszywaną skórą z
heksagonalnym wzorem, skórzane wykończenie deski
rozdzielczej,konsoli centralnej oraz podłokietnika - elegancki wygląd zewnętrzny, dobrane detale oraz wykończenie na
wysokim poziomie
wybierając ten model Ford zapewnia w salonach obsługę klasy premium - wykorzystanie technologii EcoBoost lub silników wysokoprężnych o wyższych osiągach
- ekonomiczne wersje silnika wysokoprężnego ECOnetic
- manualne sześciostopniowe skrzynie biegów
- zaawansowane automatyczne skrzynie biegów
- system pomagający oszczędza paliwo – EV+ (działa przy wykorzystaniu systemu GPS – jeśli do dojechania do celu pozostała niewielka odległość,samochód postara się wykorzystać zasilanie elektryczne zamiast paliwa)
- układ wspomagania kierownicy dostosowujący się do warunków i prędkości jazdy
- natychmiastowa przyczepność w zmiennych warunkach terenu ograniczenia zużycia paliwa poprzez zastosowanie systemu Auto-Start-Stop
- wydajniejsze ładowanie akumulatora
- tylne nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa
- Ford SYNC 2 z funkcją Wzywania pomocy, uruchamiająca się w momencie wypadku
- Elektroniczny System Stabilizacji Toru Jazdy (ESC)
- zdalnie sterowany centralny zamek
Nowy Mustang
Z czym kojarzy się Mustang? Przede wszystkim niesamowity wygląd i doskonałe wyposażenie oraz właściwości jezdne. Ten klasyczny już model po raz pierwszy pojawi się w Europie.
- najnowsza technologia obsługi głosem (Ford SYNC 2) wraz z kolorowym dotykowym 8-calowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości, umożliwia obsługę telefonu komórkowego, odtwarzania muzyki, sterowania klimatyzacją lub nawigacją (bez obsługi języka polskiego)
- system audio Shaker Pro – 390 watów, radio DAB+, stereo AM/FM oraz jednopłytowy odtwarzacz CD/MP3 wraz z dwunastoma głośnikami, w tym ośmiocalowy subwoofer umiejscowiony w bagażniku
- elektroniczny system stabilizacji toru jazdy AdvanceTrac Electronic Stability Control – czujniki bez przerwy monitorują prędkość każdego koła, stopień odchylenia kierunkowego pojazdu oraz kąt
skrętu - solidna konstrukcja nadwozia, dokładnie wyważone zawieszenie przednie oraz niezależne wielowahaczowe zawieszenie tylne
- elektroniczny układ wspomagania kierownicy EPAS (Electric Power Assisted Steering) – oprócz zapewnienie lżejszego obrotu
- kierownicy przy małych prędkościach i wzrostem oporu kierownicy wraz ze wzrostem prędkości osiąganej przez samochód, system ten kontroluje zjeżdżanie z toru jazdy przy uwzględnieniu warunków drogowych (m.in. bocznych wiatrów). EPAS działa tylko, gdy jest potrzebny, takie zastosowanie pozwala oszczędzić paliwo
- Silnik 2.3-litrowy EcoBoost
- silnik V8 o pojemności 5 litrów
Nowy Ford S-MAX
S-MAX to idealny samochód dla szukających stylu,wydajności, wygody, jak najlepszych właściwości jezdnych i wszechstronności.
- inteligentny napęd na wszystkie koła natychmiastowo reagujący na zmianę terenu
- elastyczny układ siedzeń – poprzez ustawianie siedzeń tylnych kanap w dowolnych konfiguracjach można dostosowywać wielkość bagażnika
- panoramiczny dach wraz z automatyczną roletą dachową
- zastosowanie silnika EcoBoost lub silnika wysokoprężnego
- wybór między sześciostopniowymi skrzyniami manualnymi lub automatycznymi
- Ford PowerShift – 6-biegowa, dwu-sprzęgłowa przekładnia automatyczna wybierająca właściwy bieg w najbardziej odpowiednim momencie, przez co łączy wygodę automatycznej przekładni i osiągów manualnej wersji
- zastosowanie manetek do zmiany biegów na kierownicy
- nowe tyle zawieszenie wielowahaczowe oraz unowocześnione zawieszenie przednie oparte o kolumny prowadzące (McPhersona)
- System Ford EcoMode -analiza prędkości, hamowania, zmiany biegów, wyprzedzania oraz liczby długich i krótkich tras, a to wszystko, żeby dać kierowcy wskazówki co do automatycznej jazdy
- System Auto-Start-Stop
- ładowanie akumulatora z wykorzystaniem odzyskiwanej energii (Smart
Regenerative Charging) - adaptacyjne reflektory w technologii Ford Dynamic LED
- system wspomagania hamowania awaryjnego (EBA) system monitorowania martwego pola widzenia w lusterku (Blind Spot Information) – informuje kierowcę o znalezieniu się w martwym polu widzenia
- Ford SYNC 2 z funkcją Wzywania pomocy
- Elektroniczny System Stabilizacji Toru Jazdy (ESC)
- układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA) – zapobiega cofaniu samochodu przy ruszaniu pod górę
- mocowania do fotelików dziecięcych ISOFIX
- systemy Curve Control i Roll Stability Control- zapewniają stabilność auta poprzez dostosowania momentu obrotowego silnika i sterowaniu układem hamulcowym
- inteligentny system bezpieczeństwa (IPS) – koordynujący układy zapewniające najwyższy poziom bezpieczeństwa kierowcy jak i pasażerów
- System Cross Traffic Alert – wykrywa zbliżające się pojazdy i informuje kierowcę o nadchodzącym zagrożeniu
- Technologia Electronic Brake Prefill – skrócenie drogi hamowania
- system poprawiający stabilność samochodu na zakrętach
- udoskonalony system poduszek powietrznych – przednie chroniące obszar klatki piersiowej i miednicy, a także opcjonalnie dostępne poduszki boczne przy bocznych fotelach drugiej kanapy
- system alarmowy Thatcham – aktywowany automatycznie po zamknięciu pojazdu na wypadek włamania, uniesienia pojazdu lub wykrycia ruchu wewnątrz auta
Nowy Galaxy
Klasa premium, wyrafinowana stylistyka, prosta konfiguracja przestrzeni pasażerskiej – jednym przyciskiem można złożyć, rozłożyć fotele trzeciej kanapy.
- zastosowanie EcoBoost lub silnika wysokoprężnego
- sześciostopniowe przekładnie biegów lub skrzynia Ford PowerShift
- manetki do zmiany biegów umieszczone na kierownicy
- tylne zawieszenie wielowahaczowe w połączeniu z unowocześnionym
- zawieszeniem przednim opartym na kolumnach prowadzących (McPhersona)
- system Ford EcoMode
- system Auto-Start-Stop
- system inteligentnego ładowania akumulatora z odzyskiwaniem energii (Smart Regenerative Charging)
- radar oraz kamery systemu Pre-Collision Assist z technologią
- wykrywania pieszych Predestrian Detection – monitorowanie sytuacji przed samochodem i ostrzeganie o możliwości kolizji
- reflektory adaptacyjne w technologii Ford Dynamic LED
- zaawansowany inteligentny system bezpieczeństwa (IPS) – wytrzymała stalowa konstrukcja, elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC),
- przednie oraz boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny powietrzne
- funkcja Cross Traffic Alert
- system wspomagania hamowania awaryjnego (EBA)
- system monitorowania martwego pola widzenia w lusterku (Blind Spot Information)
- Elektroniczny System Stabilizacji Toru Jazdy (ESC)
- boczne poduszki powietrzne dla foteli drugiej kanapy
- mocowania ISOFIX do montowania fotelików dziecięcych
- Ford SYNC 2 z funkcją wzywania pomocy
Forda Tourneo i Tourneo Courier
Kompaktowy, praktyczny,ekonomiczny i przestronny samochód zapewniający dużo miejsca dla podróżujących wraz z dużą przestrzenią bagażową.
- elastyczna konfiguracja siedzeń
- silnik diesla o pojemności 1,5 oraz benzynowa jednostka napędowa 1,0 l EcoBoost
- system Auto-Start-Stop
- nowoczesne silniki wysokoprężne i rewolucyjne silniki benzynowe
- elektryczny układ wspomagania kierownicy (EPAS)
- mały promień skrętu – 10,55 metra, ułatwia łatwe i bezpieczne
- manewry po zatłoczonych parkingach czy ulicach
- Ford SYNC z funkcją Wzywania pomocy
- układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA)
- zaawansowany system kontroli trakcji (TCS) – nie dochodzi do
- boksowania kół, umożliwienie maksymalnej przyczepności i stabilności jazdy
- elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC)
- system pomiaru ciśnienia – jego czujniki bez przerwy monitorują poziom ciśnienia w każdym z kół oraz sygnalizują o jego nagłym spadku
- system wspomagania hamowania awaryjnego (EBA)
- system kontroli ryzyka wywrócenia pojazdu (ROM)
- zaawansowany system poduszek powietrznych
- system poduszek powietrznych – kurtyny powietrzne, poduszka
- powietrzna kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki powietrzne
- 3-punktowe tylne pasy bezpieczeństwa wraz z przypominającym
- sygnałem dźwiękowym
- mocowania ISOFIX
- centralny zamek sterowany pilotem
- zamki w drzwiach z zabezpieczeniem antywłamaniowym
- alarm obwodowy lub system alarmowy Thatcham Category 1
Tourneo Connect
Niezawodność, niskie koszty eksploatacji, komfort klasy premium i
najnowocześniejsze rozwiązania dostępne na rynku motoryzacyjnym –
tak reklamuje nowy model Producent. A co kryje się za tą nazwą?
- elegancka linia nadwozia i agresywnie zaprojektowane przednie reflektory
- przestronne wnętrze, praktyczna konstrukcja i wytrzymałość
- Ford SYNC z funkcją wzywania pomocy– system umożliwiający obsługę telefonu komórkowego czy systemu audio za pomocą poleceń głosowych
- czujniki parkowania
- automatyczne wycieraczki i reflektory uruchamiające się samoczynnie
- wbudowana kamera ułatwiająca cofanie
- światła przeciwmgielne doświetlające zakręty
- tempomat pozwalający ustawić prędkość i utrzymać ją do momentu przyspieszenia lub hamowania
- maksymalna elastyczność wnętrza dzięki 16 ustawieniom foteli
- Ford Grand Tourneo Connect z systemem składania foteli na płasko
- wysokiej klasy system audio z sześcioma głośnikami
- podgrzewane fotele
- automatyczne reflektory
- automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu
- regulowana kolumna kierownicy
- dwustrefowa,elektronicznie sterowana klimatyzacja (DEATC)Quickclear – szybkie odmrażanie wycieraczek, usuwanie lodu, śniegu i pary
- system Ford Easy Fuel
- elektrycznie składane i podgrzewane lusterka boczne
- panoramiczny dach z elektroniczną roletą
- dodatkowa przestrzeń na większe przedmioty
- system Auto-Start-Stop
- Ford EcoMode
- ładowanie akumulatora z wykorzystaniem odzyskiwanej energii (Smart Regenerative Charging)
- technologia Active City Stop – zapobiegająca kolizjom przy małych prędkościach
- układ ułatwiający ruszanie na wniesieniach (HLA)
- elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC)
- zaawansowany system kontroli trakcji (TCS)
- wskaźnik ciśnienia w oponach
- system stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA)
- system wspomagania awaryjnego (EBA)
- system przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) oraz elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD)
- kurtyny powietrzne, poduszka powietrzna kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki powietrzne
- system świateł hamowania awaryjnego – uruchamiany automatycznie
- przypomnienie o zapięciu pasów bezpieczeństwa
- mocowania ISOFIX
- zamki w drzwiach z zabezpieczeniem antywłamaniowym
- schowek do przechowywania wartościowych rzeczy
- dwukanałowy nadajnik kluczyka
Tourneo Custom
Połączenie wszystkiego co najlepsze w osobowych samochodach Forda i komfortowa przestrzeń dla 9 osób.
- kamera ułatwiająca cofanie i parkowanie, wraz z czujnikami parkowania
- reflektory adaptacyjne ułatwiające manewry w nocy
- tempomat z regulowanym systemem ograniczania prędkościach
- innowacyjny system tylnych siedzeń, które można dopasować do własnych potrzeb
- Ford SYNC
- zintegrowany bagażnik dachowy
- wycieraczki z czujnikiem deszczu
- czujniki, uruchamiające przednie reflektory przy spadku natężenia
- światła
- system Quickclear
- system Ford Easy Fuel
- elektrycznie składane lusterka boczne
inteligentny układ oświetlenia – przy wykryciu zbliżania się pojazdów z naprzeciwka lub jadących przed samochodem, czasowo zmienia światła długie na mijania, co uniemożliwia oślepianie
innych kierowców - precyzyjnie dopasowany układ jezdny
- system poprawiający stabilność na zakrętach
- system Auto-Start-Stop
- system ładowania regeneracyjnego akumulatora
- wskaźnik zmiany biegów umożliwiający ekonomiczną zmianę biegów
- funkcja Emergency Assistance
- system ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HLA)
- system ostrzegający przed niezamierzonym zjechaniem z pasa ruchu
- system monitorowania koncentracji kierowcy
- system świateł hamowania awaryjnego (EBL)
- system elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESP)
- system kontroli obciążenia pojazdu (LAC)
- system zapobiegający przewróceniu pojazdu (ROM)
- system stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA)
- system kontroli trakcji (TCS)
- system wspomagania hamowania awaryjnego (EBA)
- kurtyny, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki powietrzne
- centralny zamek sterowany pilotem
- zamki w drzwiach z zabezpieczeniem antywłamaniowym
- podwójnie zabezpieczony sygnał zamka centralnego
Joanna Niewińska, Gazeta Bałtycka