Nowy Citroën Berlingo

Opublikowano: 15 lutego 2018 - 10:08 Autor: Moto Replika

Citroën, który w 1996 r. był pionierem segmentu kombivanów, przedstawia dziś Nowego Berlingo. Trzecia generacja modelu kontynuuje sagę tego nietuzinkowego, prostego i funkcjonalnego samochodu, który w ciągu lat wprowadził wiele innowacji. Dzięki nim stał się synonimem „praktycznego zmysłu”, partnerem dla każdej formy wypoczynku i dla każdej rodziny. Nowoczesna stylistyka i komfort sprawiają, że Nowy Berlingo jest w pełni spójny z linią ostatnich modeli marki. Jednocześnie podkreślają świeżość rozwiązań oraz funkcjonalność, które złożyły się na sukces tego kultowego modelu.

Copyright William Crozes @ Continental Productions

Dotychczas Berlingo znalazł ponad 1,7 miliona nabywców. Nowa generacja, w charakterystycznym dla Citroena stylu, przyciąga wzrok swoim solidnym, a jednocześnie przyjaznym wyglądem. Nowy Berlingo oferuje jeszcze więcej przestrzeni i modułowości. Łatwiejsze użytkowanie na co dzień jest możliwe dzięki trzem niezależnym i składanym w prosty sposób tylnym siedzeniom, płaskiej podłodze aż do fotela pasażera z przodu, powierzchni ładunkowej o długości 2,70 m i dodatkowym 100 l pojemności bagażnika. Model wpisuje się doskonale w epokę za sprawą nowej platformy, układów napędowych najnowszej generacji, jak nowy silnik wysokoprężny BlueHDi 1,5 i automatyczna skrzynia biegów EAT8, dzięki nowemu zawieszeniu zapewniającemu komfort oraz ofercie, w której skład wchodzi 19 systemów wspomagania prowadzenia i 4 systemy łączności. Nowy Citroën Berlingo, dostępny w dwóch długościach nadwozia M i XL (4,40 m lub 4,75 m), w wersjach z pięcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi, będzie miał swoją światową premierę na Salonie Samochodowym w Genewie. Do sprzedaży trafi w drugiej połowie 2018 r.

NOWA ODSŁONA KULTOWEGO SAMOCHODU
Wprowadzając nowy model Berlingo, marka Citroën dokonuje ewolucji prawdziwej ikony segmentu kombivanów. Segmentu, który Citroën stworzył prawie 22 lata temu. Model stał się odniesieniem dla samochodów tego typu do tego stopnia, że w niektórych krajach jego nazwa stała się synonimem całego segmentu, podobnie jak w przypadku marki Adidas. Ten ważny gracz w segmencie kombivanów wprowadził wiele innowacji, dzięki którym zaznaczył swoją odmienność i stał się wyznacznikiem nowych standardów pod względem wszechstronności i funkcjonalności. Przykładem może być wprowadzenie trzech niezależnych tylnych siedzeń, podsufitowego schowka Modutop® lub otwieranej tylnej szyby. Wprowadzone modyfikacje okazały się niezwykle korzystne dla jego stylistyki, komfortu i właściwości jezdnych. Berlingo nie boi się upływu czasu. W 2017 r. sprzedano 165 000 egzemplarzy samochodów osobowych i użytkowych drugiej generacji, której produkcja rozpoczęła się w 2008 r. Wynik ten był lepszy niż w rekordowym 2016 r. W 2017 r. Citroën Berlingo stał się najlepiej sprzedającym się modelem marki w 17 krajach. Dziś jest drugim w rankingach sprzedaży modelem Citroëna po C3, a w Europie drugim najlepiej sprzedającym się modelem kombivana i należy do pierwszej trójki w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. W sumie od chwili wprowadzenia na rynek w 1996 r. wyprodukowano ponad 3,3 miliona egzemplarzy tego modelu.

 

Wraz z trzecią generacją Berlingo w wersji osobowej Citroën odsłania ważny model zarówno dla marki, jak i dla segmentu, którego był twórcą. Wciąż popularny samochód jest doskonałą ofertą dla rodzin czy seniorów. Jest dla nich idealnym partnerem w prowadzeniu aktywnego stylu życia. Odbiorcy ci stanowią grupę społeczną przywiązaną do posiadania nietuzinkowego, sympatycznego i dyskretnego samochodu. Przede wszystkim szukają w nim przestronności, funkcjonalności i prostoty przy zachowaniu jednocześnie lepszej stylistyki, komfortu i nowoczesności. Pod względem stylu i komfortu Nowy Citroën Berlingo jest odpowiedzią na nowe hasło marki „Inspired By You”.

William Crozes @ ContiArt

WYRAZISTY SAMOCHÓD – NOWA LINIA NADWOZIA I STYLISTYKA TYPOWA DLA NOWYCH MODELI CITROËNA
Nowy Citroën Berlingo jest bardziej nowoczesny, ma solidny i imponujący wygląd samochodu, którym można pojechać wszędzie. Nie traci przy tym swojego świeżego i nietuzinkowego charakteru:

  • zmieniona sylwetka z wysuniętą przednią szybą, wyższym i krótszym przodem dzięki zastosowaniu platformy EMP2, która umożliwia skrócenie przedniego zwisu,
  • przód spójny ze stylistyką marki Citroën z dwupoziomowym układem reflektorów i oryginalnymi, zaokrąglonymi światłami przeciwmgłowymi,
  • płynna sylwetka o wyprofilowanych bokach, panele Airbump® w dolnej części drzwi czy też linia dachu, która dodaje sylwetce dynamiki,
  • minimalistyczne wnętrze, w duchu Citroëna, jakby „zawieszona w powietrzu” deska rozdzielcza i kilka wersji wyposażenia wnętrza,
  • możliwości personalizacji za pomocą pakietu XTR i elementów kolorystycznych,
  • dwie długości nadwozia M i XL (4,40 m i 4,75 m), dostępnych w wersji 5- i 7-miejscowej.

Copyright William Crozes @ Continental Productions

WIĘCEJ TECHNOLOGII DLA ZAPEWNIENIA ŁATWOŚCI OBSŁUGI I KOMFORTU

Nowy Citroën Berlingo wykorzystuje swoje mocne strony, aby ułatwić użytkowanie:

  • wyjątkowa modułowość dzięki trzem niezależnym tylnym fotelom o jednakowej wielkości, które można złożyć za pomocą prostego przycisku Magic flat®* umieszczonego w bagażniku. W połączeniu ze składanym przednim fotelem pasażera pozwala to uzyskać całkowicie płaską podłogę i długość ładowania do 2,70 m w przypadku nadwozia w rozmiarze M i 3,05 m w rozmiarze XL,
  • dwoje dużych bocznych drzwi przesuwnych wyposażonych teraz w elektrycznie opuszczane szyby,
  • wzorcowa w tej klasie pojemność bagażnika, powiększona o 100 l do 775 l w przypadku nadwozia w rozmiarze M. Łatwy dostęp do bagażnika dzięki otwieranemu tylnemu oknu i 2-pozycyjnej półce,
  • większe i bardziej inteligentne schowki, np. wielofunkcyjny system Modutop® nowej generacji zapewniający lepsze doświetlenie wnętrza lub schowek Top Box, wyjątkowy dzięki sufitowej poduszce powietrznej Airbag in Roof.

Ponadto Nowy Citroën Berlingo poszerza funkcjonalność dzięki:

  • platformie EMP2, która pozwala na zwiększenie zwrotności (elektryczne wspomaganie kierownicy, średnica skrętu), zoptymalizowanie masy oraz na dostęp do najnowszych technologii wspomagania prowadzenia. Część tylna platformy pozostaje bez zmian w celu uzyskania większej ładowności i zachowania dotychczasowej szerokości między nadkolami,
  • 19 technologiom wspomagania prowadzenia, takim jak: kolorowy wyświetlacz przezierny (Head-up Display), tempomat adaptacyjny z funkcją zatrzymania pojazdu, elektryczny hamulec postojowy, kamera cofania z funkcją Top Rear Vision, system Grip Control z funkcją Hill Assist Descent czy też system stabilizacji toru jazdy przyczepy,
  • czterem technologiom usług łączności, takim jak CITROËN Connect Navi lub ładowanie bezprzewodowe smartfona,
  • nowemu zawieszeniu stanowiącemu kwintesencję know-how Citroëna w zakresie komfortu,
  • szerokiej gamie wydajnych układów napędowych, takich jak nowy silnik BlueHDi 1.5 lub automatyczna skrzynia biegów EAT8, a także jednostki PureTech 1.2.

* Indywidualne, składane fotele dostępne już w chwili wejścia modelu do sprzedaży, system Magic flat® dostępny na wiosnę 2019 r.

O autorze

renomowany portal motoryzacyjny. Auta nowe i używane. Najlepsze salony samochodowe, komisy i warsztaty. Pokazujemy i promujemy tylko prawdziwych fachowców.

Komentarz