Nowe BMW F 750 GS, BMW F 850 GS i BMW F 850 GS Adventure

Opublikowano: 22 lipca 2020 - 07:20 Autor: Moto Replika

Nowe, emocjonujące warianty kolorystyczne, „Edition 40 Years GS” oraz rozszerzone wyposażenie standardowe i dodatkowe.

Kluczowe cechy uznanych modeli BMW Motorrad klasy średniej BMW F 750 GS, BMW F 850 GS i BMW F 850 GS Adventure od lat prezentują się różnorodnie: nieograniczona przyjemność z jazdy dzięki pewnemu prowadzeniu na wszystkich drogach, imponująca moc silnika oraz świetna funkcjonalność na co dzień i podczas dłuższych podróży – nawet wówczas, gdy do celu prowadzą tylko drogi szutrowe. BMW F 850 GS i BMW F 850 GS Adventure idealnie łączą w sobie doskonałe osiągi podczas jazdy w mieście i na dłuższych trasach z dopracowanymi właściwościami terenowymi, natomiast BMW F 750 GS o bardziej kompaktowych wymiarach jest skierowane do motocyklistów chcących wkroczyć do świata turystycznych enduro.

Seria F stanowi sprawdzoną koncepcję i prezentuje się tutaj w trzech wariantach, które w ostatnich latach zostały entuzjastycznie przyjęte przez wielu fanów motocykli i kolejny raz udoskonalone przez BMW Motorrad dla roku modelowego 2021. Wszystkie trzy modele dzięki nowej kolorystyce dają wrażenie większej świeżości i dynamiki, a za sprawą rozszerzonego wyposażenia standardowego i nowych opcji wyposażenia dodatkowego zapewniają teraz jeszcze bardziej intensywne przeżycia w stylu GS.

Generalne zmiany w BMW F 750 GS, BMW F 850 GS i BMW F 850 GS Adventure obejmują nowe oklejenie, a w wariantach stylistycznych odpowiednie oznaczenie stylu na owiewkach bocznych. Ponadto wszystkie modele są teraz standardowo wyposażone w nowe kierunkowskazy diodowe oraz znajdujące się w przedniej prawej części kokpitu gniazdo ładowania USB. Również w standardzie dostępne są teraz systemy ABS Pro i DTC (dynamiczna kontrola trakcji) zapewniające jeszcze większe bezpieczeństwo podczas hamowania i przyspieszania.

Za energiczny napęd we wszystkich trzech modelach tak jak dotychczas odpowiada mocny czterozaworowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 853 cm3 chłodzony cieczą, z wtryskiem paliwa i sześciobiegową skrzynią. Został on zaprojektowany już z myślą o przyszłej normie Euro 5, a dzięki dwóm wałkom wyrównoważającym zachwyca swoją płynną pracą, spontaniczną reakcją, imponującym momentem obrotowym i niskim zużyciem paliwa. W BMW F 750 GS nadal generuje on 57 kW (77 KM) przy 7500 obr/min i rozwija maksymalny moment obrotowy 83 Nm przy 6000 obr/min. W BMW F 850 GS i BMW F 850 GS Adventure w dalszym ciągu dostępna jest moc 70 kW (95 KM) przy 8250 obr/min i moment obrotowy 92 Nm przy 6250 obr/min.

Nowe BMW F 750 GS: w niemetalizowanym kolorze Light White, w stylu Sport lub jako „Edition 40 Years GS” i z rozszerzonym wyposażeniem standardowym.

Nowe BMW F 750 GS jest teraz dostępne w nowym niemetalizowanym kolorze podstawowym Light White ze środkową osłoną zbiornika lakierowaną w kolorze pojazdu. Ekscytujący kontrast zapewniają obręcze lakierowane na matowy kolor czarny, czarna kierownica i siedzenie w kolorze czarno-czerwonym.

Kolejną nowością w BMW F 750 GS jest wersja w stylu Sport w metalizowanym kolorze San Marino Blue. Przyciemniana przednia szyba nadaje tutaj sportowe akcenty. Pasujące do niej obręcze w metalizowanym kolorze Granite Grey, srebrna kierownica, a także czarno-szare siedzenie i ocynkowana osłona chłodnicy podkreślają wysoką jakość motocykla.

Z kolei BMW F 750 GS „Edition 40 Years GS” o przyciągającym wzrok wyglądzie i z napisem „40 Years GS” na bocznych owiewkach w całości wpisuje się w jubileusz „40 lat GS”. Swoimi żółtymi osłonami dłoni i czarno-żółtym siedzeniem z napisem GS jednoznacznie nawiązuje ono do ikony z 40 lat historii GS: BMW R 100 GS. Obręcze w  matowym kolorze czarnym, srebrna kierownica i ocynkowana osłona chłodnicy dopełniają ekskluzywny jubileuszowy wygląd.

Nowe BMW F 850 GS: w niemetalizowanym kolorze Racing Red, w stylu Rallye lub jako „Edition 40 Years GS” i z rozszerzonym wyposażeniem standardowym.

Nowe BMW F 850 GS jest dostępne w niemetalizowanym kolorze podstawowym Racing Red ze środkową osłoną zbiornika lakierowaną w kolorze pojazdu. Kontrastują z tym pokryte czarnym lakierem rury widelca, czarne obręcze i utrzymane w kolorze czarno-szarym siedzenie.

BMW F 850 GS w stylu Rallye i w metalizowanym kolorze Racing Blue razem z osłonami dłoni, czarnymi rurami widelca i czarno-czerwonym siedzeniem podkreśla swój sportowy charakter. Wrażenie luksusu zapewniają złote obręcze i ocynkowana osłona chłodnicy.

BMW F 850 GS „Edition 40 Years GS” w metalizowanym kolorze Black Storm z napisem „40 lat GS” na bocznych owiewkach celebruje 40. urodziny modeli BMW GS. Ekskluzywne żółte osłony dłoni, złote obręcze i czarno-żółte siedzenie z napisem GS zapewniają ponadto wysoką rozpoznawalność. Czarne rury widelca i ocynkowana osłona chłodnicy stanowią kolejne charakterystyczne elementy tej jubileuszowej edycji.

Wyposażenie standardowe BMW F 850 GS zostało dodatkowo unowocześnione poprzez regulację przedniej szyby i wyświetlacz TFT z wygodnymi funkcjami łączności.

Nowe BMW F 850 GS: w niemetalizowanym kolorze Light White, w stylu Sport lub jako „Edition 40 Years GS” i z rozszerzonym wyposażeniem standardowym.

W nowym niemetalizowanym kolorze podstawowym Ice Grey i z lakierowaną w kolorze pojazdu środkową osłoną zbiornika nowe BMW F 850 GS spełnia swoje aspiracje w kwestii żądzy przygód, zdolności terenowych i funkcjonalności w podróży. Utrzymane w czerni rury widelca i obręcze oraz szaro-czarne komfortowe siedzenie w jednolity i harmonijny sposób wpisują się w obraz całości.

Nowe BMW F 850 GS Adventure w stylu Rallye i metalizowanym matowym kolorze Kalamata sygnalizuje sportowy talent i zamiłowanie do przygód. W połączeniu ze złotymi felgami i rurami widelca nowe BMW F 850 GS Adventure wygląda dzięki temu zarówno dynamicznie, jak i elegancko. Sportowa szyba przednia i rajdowe siedzenie o wysokości 890 mm z czarno-szarą tapicerką wzmacniają sportowy wizerunek BMW F 850 GS Adventure. Również nowe BMW F 850 GS Adventure jako „Edition 40 Years GS” nawiązuje do okrągłych urodzin modeli BMW GS. Jubileuszowy model GS w metalizowanym kolorze Black Storm charakteryzuje logo „40 Years GS” oraz żółte osłony dłoni. Lakierowane na czarno rury widelca, złote obręcze i podwójne siedzenie o wysokości 860 mm z czarno-żółtą tapicerką podkreślają hołd złożony BMW F 850 GS Adventure z okazji 40. rocznicy powstania rodziny GS. Dodatkowo w wyposażeniu standardowym znajduje się teraz wyświetlacz TFT z wygodnymi funkcjami łączności.

Nowe i zmodyfikowane wyposażenie dodatkowe oraz Oryginalne Akcesoria BMW Motorrad do modeli BMW F 750 GS i BMW F 850 GS.

Dla wszystkich nowych modeli BMW F 750 GS, BMW F 850 GS i BMW F 850 GS Adventure dostępne jest nowe wyposażenie dodatkowe w trybach jazdy Pro. I tak zmieniona charakterystyka przepustnicy w trybie jazdy DYNAMIC podobnie jak w modelach GS z silnikiem typu bokser zapewnia teraz jeszcze większą dynamikę i przyjemność jazdy.

Ponadto do elementów trybów jazdy Pro należy teraz regulacja momentu hamującego silnika (MSR) oraz system dynamicznej regulacji hamulców (DBC). Kolejną nowością trybów jazdy Pro jest możliwość wstępnego wyboru maksymalnie czterech trybów jazdy do przypisania przycisków na prawych przełącznikach kierownicy (w BMW F 750 GS tylko w połączeniu z wyposażeniem dodatkowym Connectivity).

Aby zapewnić jeszcze łatwiejsze sięganie stopami do podłoża w czasie postoju, w przyszłości we wszystkich trzech modelach jako wyposażenie dodatkowe dostępne będzie bardzo niskie siedzenie oraz zmodyfikowany system obniżania.

Dla modeli BMW F 850 GS i BMW F 850 GS Adventure w ofercie Oryginalnych Akcesoriów BMW Motorrad jest teraz uchwyt do mocowania urządzenia BMW Motorrad Navigator, który pozwala na zamontowanie go powyżej standardowego wyświetlacza TFT, zapewniając w ten sposób korzyści dla kierowcy podczas jazdy w pozycji stojącej w terenie. Dotychczas uchwyt ten był zarezerwowany wyłącznie dla maszyn GS Trophy i pojazdów służb publicznych. Oferowane fabrycznie jako wyposażenie dodatkowe „przygotowanie pod nawigację” jest nadal dostępne i oferuje dotychczasowe położenie na zacisku kierownicy.

Ponieważ ustawowe przepisy dotyczące homologacji w przyszłości nie będą już pozwalały na możliwość całkowitego wyłączenia systemu ABS, tryby jazdy Enduro i Enduro Pro zostały odpowiednio dostosowane. W trybie jazdy Enduro Pro (tylko BMW F 850 GS i BMW F 850 GS Adventure) nadal możliwe będzie wyłączenie funkcji ABS dla koła tylnego.

Na wszystkich elementach wyposażenia dodatkowego i Oryginalnych Akcesoriach BMW Motorrad w przyszłości nie będzie widniał już napis HP. W przypadku BMW F 750 GS sportowy tłumik będzie oferowany tylko poprzez Oryginalne Akcesoria BMW Motorrad.

O autorze
Moto Replika

renomowany portal motoryzacyjny. Auta nowe i używane. Najlepsze salony samochodowe, komisy i warsztaty. Pokazujemy i promujemy tylko prawdziwych fachowców.

Komentarz