Nowe BMW M340d xDrive

Opublikowano: 19 lutego 2020 - 08:22 Autor: Moto Replika

Większy wybór modeli BMW M w nowym BMW serii 3 – 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o mocy 250 kW (340 KM), momencie 700 Nm i imponującej elastyczności – Maksymalna wydajność dzięki technologii M TwinPower Turbo i mild hybrid 48 V – Sportowy układ jezdny M, adaptacyjny sportowy układ kierowniczy, sportowy mechanizm różnicowy M oraz inteligentny napęd na wszystkie koła zapewniają wybitne osiągi.

Asortyment modeli BMW M w klasie średniej premium rozszerzy się o dwóch niezwykle wydajnych „sportowców”. W nowym BMW M340d xDrive Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,7-5,3 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 149-139 g/km) i nowym BMW M340d xDrive Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,8-5,4 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 153-143 g/km) sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny M TwinPower Turbo zapewnia fenomenalną elastyczność przy równie imponującej wydajności. Trzylitrowa jednostka osiąga moc 250 kW (340 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Zastosowanie technologii mild hybrid 48 V skutkuje przy tym dodatkowym zmniejszeniem zużycia paliwa i emisji spalin. Dzięki kompleksowemu oczyszczaniu spalin, w tym katalizatorowi SCR z wtryskiem AdBlue, najmocniejsze warianty silników wysokoprężnych nowego BMW serii 3 już teraz spełniają wymogi przyszłej normy emisji spalin Euro 6d.

Wraz z wprowadzeniem na rynek nowego BMW M340d xDrive Limuzyna i nowego BMW M340d xDrive Touring charakterystycznych dla M wrażeń z jazdy BMW serii 3 będzie można po raz pierwszy doświadczyć w połączeniu z silnikiem wysokoprężnym. Mocny napęd nowych modeli BMW M oferowany jest w połączeniu z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic, specjalnie dostosowanym do tego modelu układem jezdnym oraz inteligentnym napędem na wszystkie koła. Wyposażenie standardowe obu modeli obejmuje ponadto sportowy układ jezdny M z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym, sportowe hamulce M oraz sportowy mechanizm różnicowy M. Doskonale zestawiony pakiet zapewniający najlepsze osiągi zawiera również charakterys­tyczne dla M elementy karoserii o zoptymalizowanych właściwościach aerodynamicznych. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu BMW M340d xDrive Limuzyna 4,6 s. Nowe BMW M340d xDrive Touring wykonuje sprint do setki w 4,8 s. Dynamiczne właściwości jezdne oraz kokpit nastawiony na intensywną radość z jazdy gwarantują fenomenalne wrażenia.

Nieprzeciętna elastyczność i wzorcowa wydajność w jednym: 6‑cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny M TwinPower Turbo o mocy do 250 kW (340 KM).

Niepowtarzalny charakter nowych modeli M BMW serii 3 wyróżnia świetna elastyczność oraz niezwykle niskie przy tych osiągach parametry zużycia paliwa i emisji spalin. Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o pojemności 3,0 l wyposażony jest w skrzynię korbową i głowicę cylindrów z aluminium. Straty tarciowe w silniku redukują między innymi honowane stalowe gładzie cylindrów. Wzmocniony napęd wałka rozrządu optymalizuje reakcję i sprawność jednostki.

Technologia M TwinPower Turbo obejmuje dwustopniowe doładowanie ze zoptymalizowaną termodynamiką i bezpośrednim chłodzeniem powietrza doładowującego, a także wtrysk bezpośredni Common Rail z piezowtryskiwa­czami. W celu zapewnienia szczególnie szybkiej reakcji układu doładowania zarówno stopień wysokociśnieniowy, jak i niskociśnieniowy ma zmienną geometrię turbiny. Szybką reakcję turbiny zapewnia też zoptymalizowane łożysko wirnika o zmniejszonym tarciu. Precyzyjne dozowanie paliwa i niezwykle czyste spalanie zapewnia zaawansowany wtrysk bezpośredni, którego wtryskiwacze pracują teraz przy maksymalnym ciśnieniu 2500 barów. Reakcja i wydajność silnika to zasługa zoptymalizowanego przepływu powietrza w dolocie, który ma zainstalowany na stałe tłumik hałasu poprawiający właściwości akustyczne silnika. Również izolacja termoakustyczna silnika zapewnia komfort akustyczny i optymalne rozgrzewanie jednostki wysokoprężnej. Silnik opracowany do nowego BMW M340d xDrive Limuzyna i nowego BMW M340d xDrive Touring zapewnia maksymalny moment obrotowy 700 Nm już przy 1750 obr/min. Moc maksymalną 250 kW (340 KM) uzyskuje przy 4600 obr/min.

Technologia mild hybrid z alternatorem odwracalnym 48 V zwiększa dynamikę i wydajność.

Technologia mild hybrid pozwala jeszcze wyraźniej poczuć spontaniczne oddawanie mocy napędu. Alternator odwracalny 48 V stosowany w nowych samochodach BMW M zapewnia elektryczną funkcję oberboost. Ta dostarczana spontaniczne dodatkowa moc 8 kW (11 KM) zwiększa dynamikę podczas ruszania z miejsca oraz intensywnego przyspieszania. Wymagana do tego energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorze 48 V ładowanym poprzez odzysk energii w fazach hamowania i wybiegu. Dodatkową energię do akumulatora 48 V dostarcza w razie potrzeby również podniesienie punktu obciążenia silnika spalinowego.

Za pomocą wytworzonej w ten sposób energii elektrycznej alternator odwracalny może wspomagać silnik spalinowy również podczas ciągłej jazdy. Dzięki temu silnik wysokoprężny jest w stanie pracować – tak często jak to możliwe – przy obciążeniu optymalnym dla wydajności, redukując fazy szczytowego zużycia paliwa. Technologia mild hybrid optymalizuje również działanie funkcji Auto Start/Stop i swobodnego toczenia. Alternator 48 V zapewnia bezwibracyjne wyłączanie silnika spalinowego i jego komfortowy rozruch przy zatrzymywaniu pojazdu na skrzyżowaniach lub w korkach. Podczas zwalniania silnik spalinowy może wyłączać się już przy prędkości poniżej 15 km/h. Energia kinetyczna wytwarzana podczas dalszego hamowania aż do zatrzymania jest następnie wykorzystywana do rekuperacji. Funkcja swobodnego toczenia działająca w trybie ECO PRO i COMFORT powoduje całkowite wyłączenie silnika spalinowego, co daje dodatkowy potencjał oszczędności paliwa.

Sportowy układ wydechowy M dostarcza emocjonujące brzmienie, a oczyszczanie spalin spełnia wymogi normy Euro 6d.

Dynamicznemu oddawaniu mocy sześciocylindrowego silnika wysokoprężnego w nowym BMW M340d xDrive Limuzyna i nowym BMW M340d xDrive Touring towarzyszy charakterystyczne brzmienie. Oba modele są standardowo wyposażone w sportowy układ wydechowy M z regulowanymi przepustnicami i tłumikiem końcowym z dwoma trapezowymi końcówkami rur wydechowych. Drapieżne brzmienie sportowego układu wydechowego M jest również wyraźnie słyszalne wewnątrz samochodu.

Dla optymalizacji emisji spalin silnik wysokoprężny nowego BMW M340d xDrive Limuzyna i nowego BMW M340d xDrive Touring wyposażono w układ recyrkulacji spalin zarówno w stopniu wysoko-, jak i niskociśnieniowym turbosprężarki. Układ oczyszczania spalin z technologią BMW BluePerformance oprócz filtra cząstek stałych, katalizatora utleniającego oraz katalizatora akumulacyjnego NOx obejmuje również katalizator SCR z wtryskiem AdBlue zapewniający dalszą redukcję emisji tlenków azotu. Dzięki temu nowe modele BMW serii 3 M już teraz spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6d, która wejdzie w życie w 2021 roku.

Niezawodna transmisja napędu: 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic, BMW xDrive i sportowy mechanizm różnicowy M w standardzie.

Mocny sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny oferowany jest standardowo z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic najnowszej generacji o przełożeniach optymalnie dopasowanych do jego charakterystyki. Oprócz niezwykle wysokiej dynamiki przełączania biegów skrzynię wyróżnia zoptymalizowane sterowanie hydrauliczne, niski poślizg konwertera i skuteczne tłumienie nierówności obrotów. Łopatki zmiany biegów przy kierownicy umożliwiają spontaniczną ingerencję w zmianę przełożeń. Do maksymalnie dynamicznych przyspieszeń ze startu zatrzymanego można stosować funkcję Launch Control.

Inteligentny napęd na wszystkie koła nowego BMW M340d xDrive Limuzyna i nowego BMW M340d xDrive Touring z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielotarczowym w skrzyni rozdzielczej zapewnia w pełni adaptacyjny rozdział napędu na przednią i tylną oś. Układ BMW xDrive powiązany z systemem DSC (Dynamic Stability Control) w ułamkach sekundy precyzyjnie reaguje na zmieniające się sytuacje na drodze, gwarantując maksymalną trakcję, zwinność i stabilność jazdy we wszystkich warunkach pogodowych i drogowych, a także podczas ekstremalnie sportowej jazdy. Większe przeniesienie napędu na tył zapewnia typowe dla BMW wrażenia z jazdy i jest szczególnie odczuwalne w trybach SPORT i SPORT+. Większa transmisja napędu na tył zwiększa przede też zwinność przy wchodzeniu w zakręty.

Dodatkową precyzję w transmisji napędu zapewnia również oferowany standardowo sportowy mechanizm różnicowy M skomunikowany zarówno z układem DSC, jak i napędem na wszystkie koła. W pełni adaptacyjna blokada mechanizmu różnicowego w odpowiedni sposób redukuje różnice obrotów między kołem po wewnętrznej i po zewnętrznej stronie zakrętu, poprawiając zwinność i właściwości jezdne podczas sportowego pokonywania zakrętów. Umożliwia na przykład bardzo dynamiczne przyspieszanie na wyjściu z zakrętu. Przy różnej przyczepności na prawym i lewym tylnym kole sportowy mechanizm różnicowy M poprawia trakcję i stabilność jazdy, zapobiegając poślizgowi koła o mniejszej przyczepności.

W wyposażeniu standardowym: sportowy układ jezdny M i adaptacyjny sportowy układ kierowniczy.

Podobnie jak silnik i skrzynia biegów również układ jezdny BMW M340d xDrive Limuzyna i BMW M340d xDrive Touring skonfigurowano pod kątem osiągów. Oba modele wyposażone są standardowo w sportowy układ jezdny M. Zastosowane połączenie osi przedniej z dwuprzegubową kolumną resorującą i wahaczami wleczonymi oraz pięciowahaczowej osi tylnej pozwala w niezwykle intensywny sposób odczuwać dynamikę nowego BMW serii 3. Oprócz zawieszenia niższego o 10 mm i specjalnej elastokinematyki M pakiet sportowy M obejmuje również amortyzatory działające zależnie od skoku. Układ zawiera dodatkową hydrauliczną amortyzację odbicia na przedniej osi z ograniczeniem dobicia na tylnej osi. Pozwala to na płynną i progresywną regulację twardości amortyzacji w zależności od skoku sprężyny w celu skutecznej kompensacji drgań występujących podczas dynamicznego pokonywania zakrętów lub jazdy po nierównej nawierzchni.

Opcjonalnie oferowany jest adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Zapewnia on szczególnie precyzyjne dozowanie resorowania i amortyzacji. Regulacja amortyzacji dostosowuje się przy tym zarówno do stylu jazdy, jak i do stanu nawierzchni, odpowiednio dopasowując niezależnie od siebie odbicie i dobicie. Charakterystykę amortyzacji można zmieniać przełącznikiem właściwości jezdnych. W trybach SPORT i SPORT+ aktywowana jest charakterystyka przystosowana do dynamicznej jazdy. Różni się ona znacznie od bardziej komfortowego ustawienia amortyzatorów w trybach COMFORT i ECO PRO.

Podobnie jak standardowy sportowy układ jezdny M również opcjonalny adaptacyjny układ jezdny M oferowany jest w połączeniu z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym. Jego wspomaganie kierownicy Servotronic działające zależnie od prędkości zwiększa stabilność jazdy na wprost i precyzję prowadzenia przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów. Dodatkowy komfort zapewnia adaptacyjne przełożenie układu zależne od kąta skrętu kierownicy. Umożliwia kierowcy wykonywanie manewrów przy mniejszej prędkości i przy niewielu ruchach kierownicy bez przekładania rąk, co sprzyja zwinnej jeździe na krętych drogach.

Sportowe hamulce M i obręcze kół M ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym.

Oferowane w wyposażeniu standardowym sportowe hamulce M wyróżnia doskonała skuteczność hamowania oraz wyraźnie odczuwalny punkt oporu. Czterotłoczkowe zaciski stałe i tarcze o średnicy 348 mm na przedniej osi oraz jednotłoczkowe zaciski pływające i tarcze o średnicy 345 mm na tylnej osi zapewniają bezpieczne i niezawodne działanie. Lakierowane na niebiesko zaciski lakierowane z logo M stanowią atrakcyjne akcenty wizualne.

Układ jezdny nowego BMW M340d xDrive Limuzyna i nowego BMW M340d xDrive Touring uzupełniają 18-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym. Z przodu montowane są opony w rozmiarze 225/45 R 18, a z tyłu w rozmiarze 255/40 R 18. Opcjonalnie dostępne są 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich w trzech wersjach oraz 19-calowe obręcze kół BMW Individual ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym. Ponadto w połączeniu z 19-calowymi obręczami kół M ze stopów lekkich oferowane są też opony High Performance.

Charakterystyczne zewnętrzne i wewnętrzne elementy stylistyczne M.

Typowe dla samochodów BMW M zewnętrzne elementy stylistyczne nowego BMW M340d xDrive Limuzyna i nowego BMW M340d xDrive Touring już na pierwszy rzut oka wskazują na nieprzeciętne osiągi tych samochodów. Pas przedni, progi i tył obu modeli podporządkowane są funkcjom dopływu powietrza i aerodynamiki. Nowe BMW M340d xDrive Limuzyna ma również spojler tylny M w kolorze karoserii. Inne charakterystyczne elementy stylistyczne w obu modelach to atrapa chłodnicy BMW ze stylizowaną siatką oraz trapezowe końcówki rur wydechowych. Ekskluzywny wygląd obu modeli BMW M to również zasługa błyszczących elementów BMW Individual Shadow Line oraz utrzymanych w metalizowanym kolorze Cerium Grey lusterek zewnętrznych, wstawek we wlotach powietrza w przednim zderzaku, obramowania i powierzchni czołowych listew grilla, osłon końcówek wydechu oraz oznaczenia modelu.

Stylistykę i wyposażenie wnętrza zaprojektowano całkowicie pod kątem intensywnych wrażeń z jazdy. Standardowe sportowe fotele przednie obite są tapicerką M z Sensateku i Alcantary z kontrastującym pikowaniem w kolorze niebieskim. Sportowy charakter wnętrza zapewnia również antracytowa podsufitka BMW Individual, kierownica skórzana M z przyciskami wielofunkcyjnymi i łopatkami zmiany biegów, pedały M, dywaniki M i listwy ozdobne z aluminium Tetragon z listwami akcentowymi w perłowym chromie.

Oprócz ekskluzywnych rozwiązań układu napędowego i jezdnego oraz charakterystycznych dla M elementów stylistycznych karoserii i wnętrza nowe BMW M340d xDrive Limuzyna i nowe BMW M340d xDrive Touring wyposażone są m.in. w 3-strefową klimatyzację automatyczną z oddzielną regulacją temperatury i nawiewu po stronie kierowcy i pasażera oraz z tyłu, oświetlenie ambientowe, pakiet schowków i automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne. Obydwa modele oferują standardowo również Park Distance Control z czujnikami z przodu i z tyłu, BMW Live Cockpit Plus z systemem nawigacyjnym i 8,8-calowym monitorem pokładowym oraz pakiet Connected Plus z funkcją Real Time Traffic Information, Usługami Zdalnymi, Usługą Concierge i przygotowaniem do Apple CarPlay.

O autorze
Moto Replika

renomowany portal motoryzacyjny. Auta nowe i używane. Najlepsze salony samochodowe, komisy i warsztaty. Pokazujemy i promujemy tylko prawdziwych fachowców.

Komentarz