„Projekt Gold” Porsche Classic sprzedany za 2,7 mln euro

Opublikowano: 29 października 2018 - 12:15 Autor: Moto Replika

Po zebraniu 37 ofert i 10 minutach licytacji główna nagroda dla kolekcjonerów Porsche znalazła swój nowy dom: w minioną sobotę, 28 października tego roku, podczas okolicznościowej aukcji „RM Sotheby’s – The Porsche 70th Anniversary Auction 2018” zorganizowanej w Porsche Experience Centre w Atlancie (USA) zlicytowano unikatowe 911 Turbo Classic Series.

Samochód bazujący na oryginalnym nadwoziu typoszeregu 993 sprzedano za kwotę 2 743 500 euro. Zbudowany przez Porsche Classic w jednym jedynym egzemplarzu, już dziś uchodzi on za wyjątkowo pożądany obiekt kolekcjonerski. Dochód netto w wysokości 2 589 027 euro trafi bezpośrednio na konto organizacji non-profit Ferry Porsche Foundation, utworzonej w tym roku z okazji jubileuszu 70-lecia samochodów sportowych Porsche. Przy okazji oddział Porsche Classic stworzył prawdziwą gratkę dla wszystkich właścicieli 993, czyli dwa oryginalne akcesoria inspirowane „Projektem Gold”. Klienci Porsche mogą teraz nabyć do swoich pojazdów nowy aluminiowy korek wlewu paliwa (dostępny dla wszystkich modeli 911 z lat 1980-1998) oraz czarną rurę wydechową.

W trakcie aukcji pod młotek trafiło łącznie 51 samochodów. Wycena unikatowego 911 Turbo Classic Series opiewała na kwotę 154 473 euro, co stanowiło ekwiwalent ceny detalicznej nowego 911 Turbo S z 1998 r. Historia kryjąca się za „Projektem Gold” jest równie niezwykła, co stylistyka samochodu: złoty lakier Golden Yellow Metallic nawiązuje do 911 Turbo S Exclusive Series rocznik 2018. Czarne koła zyskały akcenty w kolorze Golden Yellow, a czarne wykończenie foteli i elementów ozdobnych w kabinie podkreślają detale o tym samym odcieniu. Karoseria wyróżnia się charakterystycznymi bocznymi wlotami powietrza z 911 Turbo S typ 993. Egzemplarz Classic Series, zasilany jednostką o mocy 331 kW (450 KM), świętował swoją premierę 27 września 2018 r., podczas zlotu Porsche Rennsport Reunion na torze Laguna Seca (USA).

Dochód netto w wysokości 2 589 027 euro bezpośrednio zasili konto fundacji non-profit Ferry Porsche Foundation. Fundacja, nazwana imieniem syna założyciela marki, swoją działalność koncentruje przede wszystkim na zakładach firmy w Stuttgarcie i Lipsku oraz ich okolicach. Realizuje też projekty w międzynarodowych zakładach. Ferry Porsche Foundation wspiera prace z dziedziny edukacji, badań, sportu, kultury oraz spraw społecznych. W przyszłości planuje dodatkowo skupić się na własnych projektach.

O autorze

renomowany portal motoryzacyjny. Auta nowe i używane. Najlepsze salony samochodowe, komisy i warsztaty. Pokazujemy i promujemy tylko prawdziwych fachowców.

Komentarz