Porsche 911 GT2 RS MR pobił rekord

Opublikowano: 9 listopada 2018 - 09:34 Autor: Moto Replika

911 GT2 RS MR najszybszym dopuszczonym do ruchu samochodem sportowym na Ringu Stuttgart. Porsche ma na koncie kolejny rekord na północnej pętli kultowego toru Nürburgring. 25 października 2018 r. 700-konne Porsche 911 GT2 RS w barwach Manthey-Racing pokonało 20,6-kilometrowy odcinek w 6:40,3 min. Żaden inny pojazd dopuszczony do ruchu na publicznych drogach nie pokonał dotąd „Zielonego Piekła” w tak krótkim czasie. Samochód został specjalnie zestrojony pod północną pętlę przez inżynierów Porsche oraz ekspertów Manthey-Racing. Za kierownicą „911” siedział Lars Kern, kierowca testowy Porsche, który we wrześniu 2017 r. zdążył już ustanowić rekord przejazdu seryjnym 911 GT2 RS.

„Cały dzień obserwowaliśmy pogodę i mocno głowiliśmy się nad tym, czy taki przejazd będzie w ogóle możliwy. Gdyby padał deszcz albo tor był choć lekko wilgotny, nie podjęlibyśmy jakiegokolwiek ryzyka” – powiedział dr Frank-Steffen Walliser, szef Porsche Motorsport oraz sekcji modeli GT. Rekordowe Porsche 911 GT2 RS otrzymało nowy pakiet tuningowy Manthey-Racing, a jego ogólną konfigurację dopasowano do charakterystyki północnej pętli Nürburgringu. „Podczas tego przejazdu chcieliśmy po prostu kolejny raz ocenić potencjał 911 GT2 RS. Rezultat jest imponujący – to naprawdę fantastyczny czas. Wyraźnie pokazuje ekscytujące możliwości tego modelu”.

Porsche 911 GT2 RS trafiło na rynek w 2017 r. jako najszybsza i najmocniejsza „911” w historii. W ostatnich miesiącach inżynierowie Porsche wykorzystali swoją wiedzę zebraną przy budowie samochodów wyścigowych 911 RSR oraz 911 GT3 RS, a także doświadczenie Manthey-Racing zgromadzone przy okazji licznych triumfów na północnej pętli Nürburgringu. Precyzyjnie dobrane modyfikacje objęły podwozie i aerodynamikę. Przez cały czas technicy koncentrowali się jednak na zachowaniu przydatności auta do jazdy na co dzień.

„Ta przejażdżka dostarczyła mi mnóstwo frajdy” – powiedział inżynier projektant Lars Kern. 31-latek doskonale zna Ring z testowych i wyczynowych przejazdów, a także z szeregu występów w wyścigach VLN. „Z nowym pakietem samochód ma bardzo dobry balans. Mogłem być szybki bez podejmowania żadnego ryzyka. Ale ponieważ zaczynało się ściemniać, miałem tylko jedno podejście. Jednak tyle wystarczyło – udało się już za pierwszym razem”. Dyrektor generalny Manthey-Racing Nicolas Raeder dodał: „Jesteśmy bardzo dumni. To ogromne wyzwanie sprawić, żeby samochód tak potężny jak 911 GT2 RS był jeszcze szybszy”.

W jesiennych, choć suchych warunkach Lars Kern optymalnie wykorzystał ogromny potencjał Porsche 911 GT2 RS MR i pod okiem notariusza ustanowił swoim przejazdem nowy rekord toru. Przy biciu rekordu Porsche polegało na paliwie firmy Esso – to sprawdzony partner ze świata motorsportu. Jedynym odstępstwem rekordowego egzemplarza od 911 GT2 RS MR, które można teraz zamówić w Manthey-Racing na potrzeby amatorskich wyścigów i imprez torowych, był fotel kierowcy – ze względów bezpieczeństwa w samochodzie zamontowano siedzenie kubełkowe. Modyfikacja ta nie przyniosła jednak żadnych korzyści w postaci obniżenia masy własnej.

Porsche 911 GT2 RS
Światowa premiera najszybszego i najmocniejszego Porsche 911 odbyła się podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood, w Wielkiej Brytanii, w czerwcu 2017 r. Jego 3,8-litrowy silnik generuje moc 515 kW (700 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 750 Nm. Tylnonapędowy model waży jedynie 1470 kg, przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 s i osiąga prędkość maksymalną 340 km/h. We wrześniu, podczas zlotu Rennsport Reunion VI na torze Laguna Seca (USA), Porsche zaprezentowało nowe Porsche 935, bazujące na ultranowoczesnej technice 911 GT2 RS. Ekskluzywny samochód, zaprojektowany wyłącznie do użytku torowego, trafi do klientów w limitowanej serii 77 egzemplarzy. Jego dostawy ruszą w przyszłym roku.

Manthey-Racing
Siedziba Manthey-Racing mieści się w Meuspath obok Nürburgringu. Firma, zarządzana przez braci Nicolasa i Martina Raederów, w 51% należy do Porsche AG. Swoim klientom oferuje usługi i zestawy części, zajmuje się też organizacją imprez wyścigowych. Zespół Manthey-Racing z regionu gór Eifel ma na koncie rekordową liczbę sześciu zwycięstw w klasyfikacji generalnej 24-godzinnego wyścigu na Nürburgringu. Poza tym ekipa z Meuspath odpowiada za dwie „911” startujące w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC). W czerwcu 2018 r. Porsche odniosło w tej serii klasowe zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Zespół GT Porsche z wyraźną przewagą prowadzi obecnie w ogólnej klasyfikacji mistrzostw WEC.

O autorze

renomowany portal motoryzacyjny. Auta nowe i używane. Najlepsze salony samochodowe, komisy i warsztaty. Pokazujemy i promujemy tylko prawdziwych fachowców.

Komentarz