Pierwsze BMW serii 2 Gran Coupé oferuje koncepcję popularną w wyższych klasach pojazdów czterodrzwiowych, po raz pierwszy w segmencie kompaktowych samochodów premium.
- Pierwsze BMW serii 2 Gran Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,1-4,2 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 162-110 g/km*) oferuje koncepcję popularną w wyższych klasach pojazdów czterodrzwiowych, po raz pierwszy w segmencie kompaktowych samochodów premium. Wyróżnia się indywidualnością, estetyką i emocjonalnością, łącząc je z innowacyjną obsługą i komunikacją, wysoką funkcjonalnością w codziennym użytkowaniu oraz typową dynamiką jazdy BMW.
- Światowa premiera będzie miała miejsce w listopadzie 2019 r. na targach Los Angeles Auto Show, a wprowadzenie na rynek rozpocznie się w marcu 2020 r. Ceny w Niemczech rozpoczynają się od 31 950 euro za BMW 218i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,7-5,0 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 131-114 g/km*), 39 900 euro za BMW 220d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,5-4,2 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 119-110 g/km*) i 51 900 euro za topowy model BMW M235i xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,1-6,7 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 162-153 g/km*).
- Jego cechy szczególne to wydłużona, dynamiczna sylwetka, cztery bezramkowe drzwi i zachodzące daleko do wewnątrz lampy tylne, tworzące czarny nabłyszczany pas, sięgający do centralnie umieszczonego na pokrywie bagażnika logo BMW.
- BMW serii 2 Gran Coupé ma długość 4526 mm, szerokość 1800 mm i wysokość 1420 mm. Mimo sportowo płaskiego wyglądu, wnętrze oferuje dzięki rozstawowi osi 2670 mm mnóstwo miejsca dla pasażerów oraz adaptacyjny bagażnik o pojemności 430 l.
- Dynamiczny przód z charakterystycznymi elementami BMW w nowej odsłonie: umieszczone nieco ukośnie w pełni diodowe reflektory z typowym czworookim obliczem BMW oferowane w wyposażeniu standardowym podkreślają charakterystyczną atrapę chłodnicy wykonaną w postaci dużego, połączonego elementu.
- Odpowiednio do sportowego wyglądu BMW serii 2 Gran Coupé ma wyznaczać standardy w swojej klasie pod względem dynamiki jazdy. Podstawę ku temu stanowi nowoczesna konstrukcja z napędem przednim, którą Gran Coupé dzieli wraz z licznymi rozwiązaniami z nowym BMW serii 1.
- Technologia ARB (ograniczenie poślizgu kół w pobliżu aktuatora) umożliwia jeszcze bardziej czułą i szybszą kontrolę trakcji. Znana jest z BMW i3s (zużycie energii w cyklu mieszanym: 14,6-14 kWh/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km**).
- Technologię ARB wspiera standardowy układ BMW Performance Control (rozkład momentu żyroskopowego), który zwiększa zwinność jeszcze przed osiągnięciem limitu poprzez odpowiednie przyhamowanie kół po wewnętrznej stronie zakrętu, zapewniając neutralną samosterowność.
- Sportowy model BMW M235i xDrive jest standardowo wyposażony w napęd na wszystkie koła xDrive, blokadę mechanizmu różnicowego Torsena, sportowy układ kierowniczy M i sportowe hamulce M. 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic zawiera również wyścigową procedurę startu (Launch Control). Ekskluzywną wizualnie cechą jest inspirowany motorsportem grill atrapy chłodnicy z trójwymiarową siatką zamiast listew.
- Oprócz BMW M235i xDrive w ofercie będzie pięść linii stylistycznych: podstawowa, Advantage, Sport Line, Luxury Line i M Sport.
- Na początku sprzedaży dostępny jeden silnik wysokoprężny i dwa benzynowe: od 3-cylindrowej jednostki o mocy 103 kW (140 KM) w BMW 218i przez 4-cylindrową wysokoprężną o mocy 140 kW (190 KM) w BMW 220d po najmocniejszy 4-cylindrowy silnik w BMW Group o mocy 225 kW (306 KM) w BMW M235i xDrive. Wszystkie silniki spełniają surowe wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP.
- Wyłącznie w USA dostępne będzie BMW 228i xDrive z 4-cylindrowym silnikiem i pojemności 2,0 l i mocy 170 kW (231 KM).
- W BMW serii 2 Gran Coupé zastosowano innowacyjne systemy wspomagające kierowcę znane z wyższych modeli marki. W Europie standardowo oferowane będzie ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu z aktywnym naprowadzaniem oraz ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania. Opcjonalne będą aktywny regulator prędkości, system asystujący kierowcy z ostrzeganiem przy zmianie pasa ruchu, przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i przez ruchem poprzecznym, a także innowacyjny asystent cofania.
- BMW serii 2 Gran Coupé można otwierać i zamykać smartfonem za pomocą opcjonalnego kluczyka cyfrowego. Silnik można uruchomić, gdy smartfon znajduje się w przeznaczonym do tego miejscu.
- Koncepcja obsługi obejmuje inteligentnego asystenta osobistego BMW. To prawdziwy ekspert i cyfrowa postać, która uczy się procesów i nawyków, a następnie potrafi wykorzystać to w odpowiednich sytuacjach. Jako partner do rozmów może czasem żartować lub opowiadać ciekawe historie.
- Usługi sieciowe w obszarze nawigacji Connected uwzględniają w planowaniu trasy informacje wewnętrzne i zewnętrzne. W przyszłości kierowcy nowego BMW serii 2 Gran Coupé będą mogli wysyłać punkty docelowe z różnych aplikacji bezpośrednio do systemu nawigacyjnego swojego pojazdu, zapisywać i synchronizować.