Mercedes-Benz GLC uzyskał 5 gwiazdek w testach Euro NCAP

Opublikowano: 27 grudnia 2015 - 10:00 Autor: Moto Replika

Mercedes-Benz GLC otrzymał najwyższą, 5-gwiazdkową ocenę w testach przeprowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP. Tym samym nowy SUV klasy średniej w imponującym stylu kontynuuje sukcesy Mercedes-Benz na polu bezpieczeństwa – w ubiegłym roku 5 gwiazdek w badaniach Euro NCAP otrzymały również modele: GLA, Klasa C i Klasa V.

Mercedes-Benz GLC 250d 4MATIC, CITRINBRAUN MAGNO, Offroad Line Exterieur Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC, CITRINE BROWN MAGNO, Offroad Line, exterior

Mercedes-Benz GLC 250d 4MATIC, CITRINBRAUN MAGNO, Offroad Line Exterieur

GLC otrzymał maksymalną, 5-gwiazdkową ocenę Euro NCAP za bezpieczeństwo podróżujących – dorosłych i dzieci, za ochronę przechodniów oraz za systemy wspomagające. To zasługa perfekcyjnej interakcji aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa: połączenia wytrzymałej kabiny pasażerskiej, skutecznych systemów ochronnych, najnowszych systemów wspomagających kierowcę oraz innych zabiegów zapewniających najwyższy stopień bezpieczeństwa.

„Wynik nowego GLC w testach Euro NCAP potwierdza sukces naszych wysiłków w obszarze aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa” – mówi prof. Rodolfo Schöneburg, szef oddziału bezpieczeństwa pojazdów, trwałości i ochrony antykorozyjnej Mercedes-Benz. „Chcemy dalej pracować nad zapewnieniem najlepszego możliwego bezpieczeństwa, nie tylko kierowców i pasażerów Mercedesów, ale również słabszych użytkowników dróg, takich jak rowerzyści i piesi”.

Real Life Safety oraz Intelligent Drive

Oceny w testach zderzeniowych to tylko jeden z aspektów kompleksowego podejścia Mercedes-Benz do spraw bezpieczeństwa. Bazując na wiedzy, jaką wewnętrzny oddział firmy zgromadził dzięki szczegółowym analizom wypadków, przy projektowaniu GLC koncentrowano się również na zapewnieniu ochrony w rzeczywistych zdarzeniach drogowych. W ten sposób Mercedes-Benz po raz kolejny zaznacza swoją pionierską rolę w dziedzinie samochodowego bezpieczeństwa. Inżynierowie z działu analizowania wypadków skupiają się na całkowitym unikaniu wypadków lub łagodzeniu ich skutków. Ta strategia ma w firmie ze Stuttgartu swoją nazwę – „Real Life Safety” (w wolnym tłumaczeniu „bezpieczeństwo w prawdziwym życiu”).

GLC jest oferowany z niemal wszystkimi systemami wspomagającymi oferowanymi w Klasach C, E i S. W ramach koncepcji Intelligent Drive łączą one informacje pozyskane z różnych czujników, aby w znaczącym stopniu podnieść zarówno poziom bezpieczeństwa, jak i komfortu jazdy. Standardowe wyposażenie modelu obejmuje system antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, asystenta ochrony przed skutkami bocznego wiatru Crosswind Assist, czujnik zmierzchu Headlamp Assist oraz układ monitorowania zmęczenia kierowcy ATTENTION ASSIST. W ramach pakietu Wspomagania Kierowcy Plus dostępny jest cały zestaw systemów aktywnego bezpieczeństwa, w tym aktywny tempomat DISTRONIC PLUS z funkcjami jazdy półautonomicznej (Steering Assist i Stop&Go Pilot), układ antykolizyjny PRE-SAFE® Brake z funkcją wykrywania przechodniów, układ autonomicznego hamowania BAS PLUS z funkcją rozpoznawania ruchu poprzecznego na skrzyżowaniach Cross-Traffic Assist, systemy monitorujące martwe pole i pas ruchu (Active Blind Spot Assist i Active Lane Keeping Assist) oraz system bezpieczeństwa prewencyjnego PRE-SAFE® PLUS.

Te innowacyjne rozwiązania w znacznym stopniu wykraczają poza obecne kryteria oceny Euro NCAP. Dwa z nich – PRE SAFE® oraz ATTENTION ASSIST – otrzymały od organizacji nagrodę „Advanced Reward” dla zaawansowanych technologii ratujących życie.

Najlepsza możliwa ochrona dla słabszych użytkowników dróg

Inżynierowie Mercedes-Benz bardzo poważnie podchodzą także do ochrony bardziej narażonych na obrażenia użytkowników dróg, takich jak rowerzyści i piesi. GLC jest wyposażony w aktywną maskę, która w razie uderzenia podnosi się o 80 mm, zapewniając dodatkową przestrzeń deformacyjną. W ten sposób spełnia surowe wymogi ochrony pieszych Euro NCAP, znacznie wykraczające poza obowiązujące przepisy prawa.

Kamień milowy w zakresie zapobiegania wypadkom z udziałem pieszych i łagodzeniu ich skutków stanowią elementy opcjonalnego pakietu Wspomagania Kierowcy Plus. Pierwszy z nich – BAS PLUS – ostrzega kierowcę, gdy kamera stereoskopowa umieszczona w górnej części przedniej szyby wykryje pieszych w strefie zagrożenia. Gdy kierowca mimo sygnałów ostrzegawczych kierowca nie zareaguje, drugi z systemów – PRE-SAFE® Brake z funkcją rozpoznawania pieszych – automatycznie uruchomi hamulce.

Topowe wyniki to w Mercedes-Benz tradycja

Topowy wynik GLC stanowi kontynuację ostatnich sukcesów Mercedes-Benz w badaniach Euro NCAP: w ubiegłym roku identyczną notę uzyskał model GLA, a także Klasa C i Klasa V. Cała trójka zajęła czołowe miejsca w gronie wszystkich testowanych w 2014 r. aut. Szczególnie wyróżnia się tu Klasa C, którą przedstawiciele organizacji Euro NCAP uznali za najbezpieczniejszy samochód w swoim segmencie.

Począwszy od 2015 r. kryteria oceny Euro NCAP zostały po raz kolejny zaostrzone – zakres testu uzupełniono o kolejne zderzenie czołowe, tym razem całą szerokością pojazdu z nieodkształcalną barierą. Pełna ocena punktowa za bezpieczeństwo przy zderzeniu czołowym uwzględnia zarówno nową próbę, jak i dotychczasowe uderzenie w odkształcalną barierę niepełną szerokością auta. Przy zderzeniu bocznym wykorzystywana jest teraz większa, cięższa platforma, a poprzeczne zderzenie ze słupem przeprowadza się przy większej prędkości i pod kątem. W zderzeniach bocznych jest też wykorzystywany nowy, bardziej realistyczny manekin – WordSID, pozwalający na precyzyjniejszą ocenę ochrony podróżujących.

O autorze

renomowany portal motoryzacyjny. Auta nowe i używane. Najlepsze salony samochodowe, komisy i warsztaty. Pokazujemy i promujemy tylko prawdziwych fachowców.

1 komentarz do tego tekstu. Zapraszamy do dyskusji.

  1. Stefan Kilus 1 stycznia 2016 o 21:52 - Odpowiedz

    Moda na takie autka powoli odchodzi.

Komentarz