Nowe BMW M2 Coupe

Opublikowano: 26 grudnia 2015 - 19:55 Autor: Moto Replika

Nowe BMW M2 Coupe: wyczynowiec o imponujących możliwościach.

m2_coupe-1

Tradycja wytwarzania przez BMW kompaktowych sportowców podbijających świat i serca ma już przeszło 40 lat. BMW 2002 turbo w swoim czasie doskonale wpisywało się w aspiracje marki, by jego auta cechowały wyjątkowa dynamika, najwyższa zwinność i optymalne poddawanie się kontroli kierowcy. Że te cechy i dziś są najważniejsze, BMW M GmbH po raz kolejny demonstruje na swój jedyny w swoim rodzaju sposób nowym modelem BMW M2 Coupe. Wyposażone w wyczynowy silnik rzędowy o 6 cylindrach i pojemności 3 l, z napędem na tylne koła, jeżdżące na ultralekkim układzie jezdnym M z aluminium i ozdobione wyjątkowo pełnymi emocjami liniami nadwozia, nowe BMW M2 Coupe jest doskonale przygotowane do dostarczania najlepszych możliwych doznań z jazdy.

m2_coupe-2

Charakterystyczny desing M.

Auto już na pierwszy rzut oka jest bez wątpliwości rozpoznawalne jako członek rodziny BMW M, a jego atletyczne kształty znakomicie podkreślają wyjątkowo dynamiczny charakter. Podczas tworzenia nadwozia inspiracją były modele z historii BMW Motorsport, dzięki czemu BMW M2 Coupe wyraźnie sygnalizuje swój wyjątkowy potencjał. Przyczyniają się do tego np. nisko opadający przedni pas z wielkimi wlotami powietrza, muskularne błotniki z charakterystycznymi „skrzelami” M, 19-calowe koła aluminiowe w typowym dla aut M stylu dwuszprychowym, a także płaski, szeroki pas tylny z typowymi dla M podwójnymi końcówkami układu wydechowego. Ale charakter typowy dla aut M znajdziemy także w stylizacji wnętrza – gdzie szerokie zastosowanie Alcantary (także na boczkach drzwiowych i konsoli środkowej) oraz nieskrywanego włókna węglowego współtworzą tyleż szlachetną, co sportową atmosferę, co dodatkowo podkreślają niebieskie przeszycia i haftowane logo M na niektórych detalach. Zaś sportowe fotele, sportowa kierownica M i dźwignia zmiany biegów M zapewniają kierowcy BMW M2 Coupe doskonałą kontrolę nad samochodem.

m2_coupe-3

Silnik

Niezrównana radość z jazdy.

Nowo opracowany 3-litrowy, rzędowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy w BMW M2 Coupe uosabia najlepsze tradycje BMW M i gwarantuje maksimum radości z jazdy na torze, ale i doskonale sprawdza się w codziennym użytkowaniu. Będąc wśród silników turbodoładowanych ekstremalnie wysokoobrotową jednostką, zarazem szokuje równomiernością linearnego rozwijania mocy w ogromnym zakresie obrotów, zachwycając zarazem charakterystycznym brzmieniem. No i oddaje kierowcy do dyspozycji fantastycznie wysoki moment obrotowy w szerokim zakresie – a dzięki najnowocześniejszej generacji technologii BMW M TwinPower Turbo zapewnia też natychmiastowe reakcje na ruchy pedału gazu oraz wielką elastyczność.

m2_coupe-4

Wysokie obroty i moc turbosprężarki.

Silnik ten rozwija 272 kW/370 KM przy 6500 obr./min, a maksymalnie kręci się do 7000/min (średnie spalanie: 8,5 l/100 km, emisja CO2: 199 g/km – z opcjonalną skrzynią dwusprzęgłową M DKG odpowiednio 7,9 l/100 km i 185 g/km), a tym samym ustanawia nowy wzorzec w segmencie wyczynowych aut kompaktowych. Nowym wzorcem w tym segmencie rynku jest także maksymalny moment obrotowy 465 Nm, który jest dostępny od 1400 do 5560 obr./min i który można krótkotrwale zwiększyć do 500 Nm w ramach trybu Overboost w zakresie 1450-4750 obr./min. Tak zmotoryzowane, nowe BMW M2 Coupe, wyposażone w opcjonalną 7-stopniową skrzynię dwusprzęgłową M DKG przyspiesza do 100 km/h w 4,3 s (z seryjną manualną skrzynią 6-biegową w 4,5 s). Prędkość maksymalna – elektronicznie ograniczona – wynosi tu 250 km/h, co po wykupieniu pakietu M Driver’s może być podniesione elektronicznie do 270 km/h. Jednocześnie (wyposażone w skrzynię M DKG) BMW M2 Coupe może się pochwalić znakomitą wydajnością, zużywając średnio 7,9 l benzyny na 100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 185 g/km.

m2_coupe-5

Ultralekka konstrukcja i sztywność jednostki napędowej.

Ta ultralekka jednostka napędowa powstała w technologii optymalizowanej termodynamicznie, co wiąże się m.in. z budową „Closed-deck”, w której opływający gilzy cylindrów płaszcz wodny jest zamknięty od góry, pod uszczelką i głowicą, a co zapewnia także wyjątkową sztywność całemu silnikowi. Dzięki takiej konstrukcji możliwe jest uzyskiwanie wyższych ciśnień wewnątrzcylindrowych, a tym samym wyższą wydajność. Także pokrycie gładzi cylindrowych współdziała na polu obniżenia tarcia i masy własnej.

m2_coupe-6

Najnowsza technologia M Twin Power Turbo.

W tej jednostce napędowej zastosowano najnowszą generację technologii BMW M TwinPower Turbo, na którą składa się dwuślimakowa turbosprężarka, bezpośredni wtrysk benzyny High Precision Injection, bezstopniowo zmienne fazy rozrządowe (Double VANOS) po obu stronach silnika oraz zmienny wznios zaworowy VALVETRONIC. Dzięki temu silnik bardzo spontanicznie reaguje na ruchy pedału gazu, optymalnie rozwija swą wspaniałą moc, a zarazem oszczędnie się obchodzi z paliwem, zmniejszając emisję CO2.

Wielką rolę w optymalizowaniu rozwijania mocy przez ten silnik odgrywa także zintegrowanie turbosprężarki bezpośrednio w kolektorze wydechowym, dzięki czemu po rozruchu na zimno faza rozgrzewania trwa bardzo krótko, co znacząco obniża zużycie paliwa i emisję CO2. Elektrycznie sterowany zawór upustowy ciśnienia doładowania i umieszczenie katalizatora w bezpośredniej bliskości silnika jeszcze bardziej optymalizują zachowania silnika związane z emisją spalin.

m2_coupe-7

Zoptymalizowany aby spełnić najwyższe standardy.

Aby spełnić wymagania kierowców o sportowych ambicjach, którzy chętnie wyruszają swymi samochodami na tory wyścigowe, inżynierowie M GmbH zastosowali w nowym BMW M2 rozwiązania optymalizujące napęd, stosując niektóre elementy konstrukcyjne wyczynowego silnika montowanego w modelach M3 i M4. Wymienić tu można np. tłoki ze zoptymalizowanymi dla tulei żeliwnych pierścieniami górnymi oraz łożyska główne wału korbowego. Oczywiście także w silniku BMW M2 Coupe zastosowano odpowiednie, wysokowydajne, wyczynowe świece zapłonowe o podwyższonej wartości cieplnej.

m2_coupe-8

Smarowanie silnika jak w warunkach wyścigowych.

Wieloletnie doświadczenie w sportach motorowych inżynierów BMW M przejawia się także w rozwiązaniu kwestii zasilania jednostki napędowej w olej – w warunkach ekstremalnych przyspieszeń bocznych i wzdłużnych podczas wyczynowej jazdy na torze, silnik otrzymał zmodyfikowaną miskę olejową. Specjalna pokrywa ogranicza możliwości przemieszczania się oleju po wannie w wyniku przyspieszeń, a specjalny system odsysania dba, by układ doładowania miał zawsze smarowanie. Dzięki tym zabiegom silnik zawsze jest smarowany optymalnie, w każdych warunkach użytkowania.

Podobnie starannie zadbano o odpowiednie zarządzanie termiczne elementów zespołu napędowego. I tak, jeśli auto wyposażone jest w skrzynię M DKG, wypełniający ją olej ma własną chłodnicę.

m2_coupe-9

Napęd

BMW M – niezrównana radość z jazdy.

Typowy dla modeli M dźwięk układu wydechowego.

Doskonałym dopełnieniem wyjątkowych doznań związanych z prowadzeniem nowego BMW M2 Coupe jest zoptymalizowany układ wydechowy o budowie przepustnicowej. Mając dwie podwójne końcówki układu wydechowego, samochód jest już optycznie natychmiast rozpoznawalny jako auto BMW M, ale taki wydech oznacza także minimalizację ciśnienia zwrotnego i znakomitą wymianę ładunku. Ponadto elektronicznie sterowane przepustnice w tłumikach zapewniają obecność charakterystycznego, tak ważnego dla użytkowników BMW M, brzmienia silnika w całym zakresie obrotów – nie naruszając w najmniejszym stopniu akustycznych warunków dopuszczenia do ruchu. Ponadto kierowca za pomocą przełącznika trybów pracy samochodu może wybrać zaprogramowane lub skonfigurowane brzmienie.

m2_coupe-10

Manualna skrzynia biegów z automatycznym międzygazem.

Nowe BMW M2 Coupe jest seryjnie wyposażane w 6-stopniową manualną skrzynię biegów, która imponuje kompaktową budową i niską masą. Zastosowanie ultranowoczesnych łożysk karbonowych zwiększa komfort przełączania, a sucha miska olejowa zapewnia doskonałe zaopatrzenie wszystkich elementów skrzyni w olej oraz brak strat na rozchlapywaniu oleju w kąpieli. Komfort zmiany biegów w dół, redukcji przełożeń, podnosi natomiast regulator obrotów wyrównujących, który aktywuje tzw. międzygaz, wyrównując obroty silnika i kół dla wybranego przełożenia, co znakomicie się sprawdza na torze wyścigowym, stabilizując jazdę.

m2_coupe-11

Perfekcyjna zmiana przełożeń w ułamku sekundy.

Opcjonalnie dla nowego BMW M2 Coupe dostępna jest najnowszej generacji dwusprzęgłowa skrzynia 7-stopniowa M DKG z technologią Drivelogic. Konstrukcja ta, w największym uproszczeniu mówiąc, składa się z dwóch skrzyń biegów o własnych sprzęgłach, zazębionych wzajemnie. Jest ona doskonale dopasowana do charakterystyki silnika, wytwarzanego przezeń momentu obrotowego i typowej dla modeli M dynamiki jazdy. W zależności od wybranego trybu pracy, umożliwia ona błyskawiczne zmiany przełożeń bez przerwy w przepływie napędu, jednak bez jakiegokolwiek upośledzenia komfortu jazdy. Większa niż w manualnej przekładni liczba przełożeń pozwala na zmniejszenie rozrzutu między nimi, a tym samym i redukcję zużycia paliwa.

Zmiany biegów odbywają się albo w trybie automatycznym, albo manualnym, za pośrednictwem dźwigni zmiany biegów w konsoli środkowej lub łopatek pod kierownicą M. Sterownik skrzyni M DKG, Drivelogic, oferuje 6 programów użytkowania skrzyni – trzy automatyczne i trzy manualne, wybierane każdorazowo przełącznikiem trybu pracy spomiędzy COMFORT, SPORT oraz SPORT+. W pierwszym zmiany biegów odbywają się łagodnie, zaś w pozostałych dwóch – bardzo szybko i przy wyższych obrotach. Podczas redukcji przełożeń silnik wykonuje międzygaz, by przejścia międzybiegowe były absolutnie płynne.Tryby manualne odnoszą się wyłącznie do dynamiki przełączania, bo same punkty zmiany biegów podlegają wyłącznej decyzji kierowcy.

m2_coupe-12

Zintegrowany tryb startowy Launch Control gwarantuje optymalne przyspieszenie w każdych warunkach.

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów oferuje także i inne wyjątkowe funkcje M. Na przykład SCC – system kontroli stabilizacji sprzęgła – w sytuacji zagrożenia nadsterownością na moment rozwiera sprzęgła, co stabilizuje auto. Zaś funkcja „Creep on demand” pozwala przez lekkie trącenie gazu na postoju z włączonym biegiem uruchomić pełzanie, a więc poruszanie się samochodu z minimalną prędkością np. dla ułatwienia manewrowania. Jest też funkcja „Smokey Burnout”, dzięki której można wymusić do pewnego stopnia buksowanie tylnych kół przy powolnym toczeniu się auta i „palenie gumy”.

Innowacyjne funkcje przekładni Drivelogic.

Potencjał oszczędzania zwiększają w nowym BMW M2 Coupe seryjny system Auto Start Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania. Kolejnym elementem systemowego podejścia do kwestii redukcji zużycia paliwa jest inteligentne zarządzanie energetyczne agregatami pomocniczymi – np. pompa chłodziwa uruchamiana jest tylko gdy jest to konieczne, a pompa oleju sterowana jest przez komputer. Także sprężarka klimatyzacji, odłączana, gdy nie jest używana, oraz elektryczne wspomaganie kierownicy, które nie pobiera w ogóle energii podczas jazdy na wprost, przyczyniają się istotnie do znakomitych parametrów paliwowo-emisyjnych nowego BMW M2 Coupe.

m2_coupe-13

Osiągi i technologia

Technologia zaczęrpnięta wprost z motorsportu do normalnego użytku.

Ultralekka konstrukcja i optymalizacja w każdym elemencie.

Nowe BMW M2 Coupe po raz kolejny podnosi poprzeczkę w segmencie kompaktowych aut wyczynowych. Zastosowano w nim seryjnie ultralekki, aluminiowy układ jezdny z modeli BMW M3/M4, kute aluminiowe 19-calowe koła 9J x 19/10J x 19) na mieszanym ogumieniu 245/35 ZR19/265/35 ZR19, układ kierowniczy typu Servotronic o dwustopniowym oprogramowaniu trybu pracy oraz superskuteczny układ hamulcowy z kompozytowymi tarczami (wentylowane i perforowane, o średnicy 380/370 mm) i 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 2-tłocznowymi z tyłu. Układ kierowniczy, który projektowano z myślą o typowych dla modeli M precyzji kierowania oraz maksymalnym feedbacku, wyposażono w funkcję Servotronic o charakterystyce M. Jej dwa tryby pracy – COMFORT oraz SPORT/SPORT+ – wywoływane przez naciśnięcie przełącznika trybów jazdy są definiowalne: tryby sportowe można zgodnie z tradycją M konfigurować poprzez iDrive. W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów wspomagania hydraulicznego, elektryczne wspomaganie nie pobiera w ogóle energii podczas jazdy na wprost oraz na postoju przy pracującym silniku. Już samo to rozwiązanie pozwala zaoszczędzić do 0,3 l/100 km.

Duże znaczenie ma tu także elektronicznie sterowany, aktywny mechanizm różnicowy tylnej osi, który optymalizuje trakcję i stabilność jazdy. Jest to mechanizm wielotarczowy, który pracuje z najwyższą precyzją i po prostu w piorunująco szybkim tempie w zakresie od zera do 100 procent zblokowania – w pełni bezstopniowo w zależności od danych otrzymywanych od systemu dynamicznej kontroli stabilizacji, kąta skrętu kierownicy, zakresu wciśnięcia pedału gazu, znoszenia, obrotów kół i silnika. Na postawie analizy tych danych sterownik stwierdza poziom ryzyka jednostronnej utraty trakcji i kalkuluje stopień zblokowania mechanizmu różnicowego, który spowoduje przywrócenie pełni trakcji. Maksymalne, pełne zblokowanie o momencie 2500 Nm trwa zaledwie 150 ms, więc nawet przy ogromnych różnicach w przyczepności podłoża pod tylnymi kołami niepożądane buksowanie jest wstrzymywane, a maksymalna możliwa trakcja – zapewniona. W pewnych sytuacjach aktywny mechanizm różnicowy działa nawet w sposób proaktywny – jeśli systemy kontrolne auta „wiedzą”, że samochód przemieszcza się po niepewnym trakcyjnie podłożu, częściowe zblokowanie mechanizmu różnicowego następuje automatycznie, zanim jeszcze dojdzie do choćby śladowego uślizgu któregoś z kół. Podobnie jest podczas ostrej jazdy po zakrętach – częściowe zblokowanie z góry zapobiega utraci trakcji. Zakres zblokowania oczywiście zmienia się wraz ze zmianami w przyspieszeniach bocznych oraz wielkości siły napędowej.

Jeszcze więcej radości z jazdy obiecuje M Dynamic (MDM) – jeden z trybów pracy systemu kontroli stabilności jazdy DSC, który na torze wyścigowym dopuszcza uślizgi kół, a tym samym także kontrolowane poślizgi. Tryb M Dynamic uruchamia się automatycznie po włączeniu przewidzianego na tor wyścigowy trybu pracy auta SPORT+, ale wywołać go można także bez aktywacji trybu wyczynowego, przez krótkie wciśnięcie przełącznika DSC.

Wyposażenie

Dynamiczny styl, ekskluzywność i rozrywka.

Już seryjne wyposażenie nowego BMW M2 Coupe jest bardzo bogate, odpowiednio do jego wyczynowego charakteru. To przede wszystkim sportowy układ jezdny M, sportowa manualna skrzynia biegów z trybem międzygazu podczas redukcji przełożeń oraz aktywny mechanizm różnicowy M, gwarantujący optymalną trakcję i najwyższą stabilność jazdy. Zawsze na pokładzie nowego BMW M2 Coupe jest także sportowy układ kierowniczy M Servotronic, niezwykle skuteczne, wyczynowe hamulce z kompozytowymi tarczami i tryb wyczynowy systemu dynamicznej kontroli stabilności MDM.

BMW M2 Coupe, które zamówić można w czterech kolorach (Long Beach Blue metallic, Alpine White, Black Sapphire i Mineralgrey), wyposażone jest seryjnie także w sportowe fotele M, sportową, skórzaną kierownicę M, podnóżek M, listwy dekoracyjne z surowego karbonu, zestaw zegarów o specyficznej stylistyce M oraz logo M na listwach progowych, dźwigni zmiany biegów, kierownicy i obrotomierzu.

Wśród opcji znajdziemy 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię biegów M DKS z technologią Drivelogic, która pozwala zmieniać przełożenia bez przerwy w przeniesieniu napędu, ekstremalnie szybko. Przekładnia ta dysponuje także zintegrowaną funkcją trybu startowego Launch Control.

Connected Drive.

Ale do wyboru jest też ogromna paleta opcji z zakresu systemów wsparcia kierowcy oraz usług mobilnych z oferty BMW ConnectedDrive – BMW ConnectedDrive Services, które stanowią bazę do kompleksowego powiązania sieciowego samochodu z kierowcą i otaczającym światem. Umożliwiają one także korzystanie z innowacyjnych programów Apps, doskonale integrujących się z samochodem. Świetnym przykładem jest tu GoPro App, która pozwala sterować poprzez kontroler iDrive z podglądem na wyświetlaczu centralnym kamerę na desce rozdzielczej, służącą do dokumentowania wyścigowych okrążeń toru. Styl jazdy można doskonalić dzięki oprogramowaniu mierzącemu czas – M Laptimer All – pozwalającemu analizować punkty hamowania i prędkości. Które można także wysyłać pocztą elektroniczną lub wrzucać na strony Facebooka.

Wśród systemów wsparcia kierowcy jest też Driving Assistant, który zapewnia m.in. ostrzeżenie przed najechaniem na samochód lub pieszego z funkcją autonomicznego hamowania wstępnego oraz przed niezamierzonym zjechaniem z pasa ruchu. Funkcja Speed Limit Info ostrzega o obowiązujących ograniczeniach prędkości oraz zakazie wyprzedzania. Połączenie kamery cofania i czujników parkowania ułatwia manewrowanie, a system nawigacji Professional zapewnia najwyższej jakości mapy na ekranie o wybitnej rozdzielczości, a także kontroler iDrive w wersji Touch, z gładzikiem pozwalającym wpisywać litery i cyfry palcem, co komputer przetwarza w wyszukiwarce nazwisk, numerów i adresów.

Historia

Kolejny członek sportowej rodziny M.

Nowe BMW M2 Coupe jest nie tylko bezpośrednim następcą bestselleru i ikony – BMW 1M Coupe – ale też (pod względem filozofii) dalekim potomkiem BMW M3 pierwszego typoszeregu (E30), a nawet poprzedzającego je BMW 2002 turbo. To ostatnie przed 40 laty zrobiło światową furorę, uosabiając aspiracje dzisiejszego BMW M GmbH, by jego auta cechowały wyjątkowa dynamika, najwyższa zwinność i optymalne poddawanie się kontroli kierowcy. Kiedy model 2002 turbo został pokazany jesienią 1973 r. na salonie samochodowym we Frankfurcie jako topowa wersja serii 02, właśnie zaczynał się Wielki Kryzys Paliwowy. Między innymi dlatego natychmiast awansował na pozycję jednego z najbardziej emocjonujących samochodów swych czasów. Dziś należy do najbardziej pożądanych oldtimerów.

Nie bez powodów czysto motoryzacyjno-technicznych. Był to bowiem pierwszy niemiecki seryjny samochód z doładowaniem turbinowym odspalinowym. Auto imponowało jak na ówczesne czasy szaleńczą dynamiką: dzięki systemowi wtrysku benzyny Kugelfischer oraz turbodoładowaniu KKK z dwulitrowego silnika 4-cylindrowego uzyskano 125 kW/170 KM przy 5800 obr./min. Także wynoszący 240 Nm/4000/min moment obrotowy był bardziej niż imponujący. Ważące 1107 kg, dostępne tylko w kolorach Polaris metallic i Chamonix samochód przyspieszał do 100 km/h w 8,9 s, co czyniło go jednym z najszybszych modeli na niemieckich drogach.

Od września 1973 do listopada 1974 wyprodukowano 1672 sztuki BMW 2002 turbo.

Legenda motorsportu.

Pierwsze BMW M3, sportową wersję kompaktowego BMW serii 3 E30 zaprezentowano na początku 1986 r. Mierząca 4,36 m dwudrzwiowa limuzyna była homologacyjnym modelem dla celów dopuszczenia do niemieckich mistrzostw aut turystycznych DTM. Napędzał ją 2,3-litrowy silnik rzędowy, 4-cylindrowy w technice 4-zaworowej, rozwijający moc 147 kW/200 KM przy 6750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 4750 obr./min. Przeniesienie napędu odbywało się przez 5-stopniową skrzynię manualną w układzie „dogleg”, z pierwszym biegiem w oddzielnej kulisie w lewo w tył. Przyspieszenie do 100 km/h trwało 6,7 s, a prędkość maksymalna wynosiła 235 km/h.

Pierwsze BMW M3 zostało absolutną ikoną i legendą motorsportu, już w pierwszym sezonie startów zdobyło tytuł mistrzowski, a do dziś jest najbardziej utytułowanym modelem turystycznym świata z dorobkiem przeszło 1500 zwycięstw w wyścigach certyfikowanych, w tym 4 razy pod rząd w 24-godzinnej imprezie na torze Nürburgring. Do połowy 1991 r. wyprodukowano ponad 18 00 sztuk pierwszego M3, które było dostępne także jako kabriolet.

Mocny poprzednik.

Aby uniknąć mylenia modeli z inną superikoną motorsportu ze stajni BMW M, legendarnym centralnosilnikowym M1, pierwsza wersja M modelu serii 1 otrzymała w roku 2011 oznaczenie 1M Coupe. Auto było napędzane 3-litrowym 6-cylindrowym silnikiem rzędowym z technologią M TwinPower Turbo, rozwijającym moc 250 kW/340 KM przy 5900 obr./min i moment obrotowy 450 Nm w zakresie od 1500 do 4500 obr./min. Przyspieszenie do 100 km/h trwało 4,9 s, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

BMW 1M Coupe było wyposażone seryjnie w sportowy układ jezdny M o ultralekkiej konstrukcji, mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego o zakresie do 100%. kompozytowe tarcze hamulcowe M i 19-calowe aluminiowe koła na mieszanym ogumieniu. W porównaniu z konwencjonalnymi wersjami serii 1 przedni rozstaw kół zwiększono tu o 60, a tylny o 40 mm.

Dane techniczne

Dane techniczne BMW M2 Coupe (w nawiasach dane dla wersji ze skrzynią biegów M DKG)

BMW M2 Coupe
Nadwozie
Liczba drzwi / miejsc 2 / 4
Długość / szerokość / wysokość1) (nieobciążony) mm 4468 / 1854 / 1410
Rozstaw osi mm 2693
Rozstaw kół, przód / tył mm 1579 / 1601
Prześwit mm 123
Średnica zawracania m 11,7
Pojemność zbiornika paliwa ~l 52
Pojemność układu chłodzenia (z nagrzewnicą) l 10,3
Pojemność układu smarowania silnika 1) l 6,5
Masa pojazdu gotowego do drogi DIN / EU kg 1495 / 1570

(1520 / 1595)

Maksymalna ładowność, DIN kg 515 (490)
Maksymalna dopuszczalna masa kg 2010
Maksymalne naciski na oś, przód / tył kg 970 / 1080
Maksymalna masa przyczepy (12 %) hamowanej / niehamowanej kg – / –
Maksymalne obciążenie bagażnika dachowego / maksymalny nacisk na hak kg 75 / –
Pojemność bagażnika l 390
Opory powietrza
(cx – współczynnik oporu czołowego)
(A – powierzchnia czołowa)
cx x A 0,35 x 2,21
Silnik
Konfiguracja / liczba cylindrów / zaworów na cylinder rzędowy / 6 / 4
Budowa silnika BMW TwinPower Turbo,
turbosprężarka o zmiennej geometrii Twin-Scroll,
bezpośredni wtrysk paliwa HPI, i sterowanie wzniosem zaworowym (VALVETRONIC) i zmienne fazy rozrządowe Double VANOS
Pojemność skokowa cm3 2979
Skok tłoka / średnica cylindra mm 89,6 / 84,0
Stopień sprężania :1 10,2
Paliwo benzyna RON 95 (min.)
Moc maksymalna kW / KM 272/370
Obroty mocy maksymalnej obr/min 6500
Maksymalny moment obrotowy Nm 465
Obroty maksymalnego momentu obrotowego obr/min 1400-5560

 

Systemy stabilizacji jazdy standardowo: dynamiczna kontrola stabilności (DSC) obejmująca

ABS, M Dynamic Mode), kontrolę hamowania na zakrętach (CBC), asystent hamowania awaryjnego (DBC), funkcję osuszania hamulców, kompensację spadku siły hamowania, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, aktywny mechanizm różnicowy M, sieciowe skomunikowanie ze zintegrowaną kontrolą układu jezdnego ICM

Systemy bezpieczeństwa standardowo: czołowe poduszki gazowe dla kierowcy i przedniego pasażera, boczne poduszki gazowe dla kierowcy i przedniego pasażera, kurtyny gazowe dla obu rzędów siedzeń, trzypunktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc z napinaczami pasów i ogranicznikami napięcia dla kierowcy i przedniego pasażera, czujniki zderzenia, wskaźnik utraty ciśnienia w oponach
Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektromechanicznym (EPS), układ kierowniczy M Servotronic
Przełożenie przekładni kierowniczej :1 15,0
Opony przód / tył 245/35 ZR19 93Y

265/35 ZR19 98Y

 

Obręcze kół przód / tył 9,0J x 19 – 10,0J x 19, alu
Skrzynia biegów
Typ przekładni manualna, 6-stopniowa
(opcjonalnie: 7-stopniowa,
dwusprzęgłowa M DKG)
Przełożenia          I :1 4,110 (4,806)
                II :1 2,315 (2,593)
                III :1 1,542 (1,701)
                IV :1 1,179 (1,277)
                V :1 1,000 (1,000)
                VI :1 0,846 (0,844)
                VII :1 – (0,671)
                wsteczny :1 3,727 (4,172)
Przekładnia główna :1 3,462 (3,462)
BMW M2 Coupe
Osiągi
Stosunek masy do mocy kg / kW 5,5 (5,6)
Moc jednostkowa z 1 l pojemności kW / l 91,3
Przyspieszenia    0 – 100 km/h s 4,3 (4,3)
                4./5. bieg 80-120 km/h s 3,6 / 4,4 (–)
Prędkość maksymalna km/h 250 / 270 2)
BMW EfficientDynamics
Standardowe funkcje i systemy BMW EfficientDynamics odzysk energii przy hamowaniu, elektromechaniczny układ kierowniczy, funkcja Auto Start Stop, inteligentna ultralekka konstrukcja, uruchamianie urządzeń dodatkowych w razie potrzeby, pompa oleju sterowana mapą elektroniczną, odłączana sprężarka klimatyzacji, mechanizm różnicowy tylnej osi o zoptymalizowanych własnościach rozgrzewania
Zużycie paliwa (EU) 3)
Cykl miejski l/100 km 11,6 (10,5)
Cykl pozamiejski l/100 km 6,7 (6,4)
Zużycie średnie l/100 km 8,5 (7,9)
Emisja CO2 g/km 199 (185)
Spełniana norma emisji spalin EU6

 

BMW M2 Coupe
Układ elektryczny
Akumulator / lokalizacja Ah / – 80 / bagażnik
Alternator A / W 209 / 2926
Dynamika i bezpieczeństwo
Zawieszenie przednie Kolumny resorujące z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i drążkami, aluminiowe, o specjalnej elastokinematyce M
Zawieszenie tylne Pięciowahaczowe, aluminiowe, o specyficznej elastokinematyce M
Hamulce, przód zaciski czterotłoczkowe stałe, tarcze hamulcowe
Hamulce, tył zaciski dwutłoczkowe stałe, tarcze hamulcowe
O autorze

renomowany portal motoryzacyjny. Auta nowe i używane. Najlepsze salony samochodowe, komisy i warsztaty. Pokazujemy i promujemy tylko prawdziwych fachowców.

Komentarz