Nowe BMW X1 xDrive

Opublikowano: 25 września 2019 - 10:59 Autor: Moto Replika

Grupa BMW rozwija strategię elektryfikacji, prezentując kolejny hybrydowy model plug-in w niezwykle popularnej i dynamicznie rozwijającej się kategorii pojazdów. Dzięki nowemu BMW X1 xDrive25e także w segmencie Sports Activity Vehicle (SAV) klasy premium można korzystać z inteligentnie kontrolowanej interakcji między silnikiem spalinowym i elektrycznym oraz jazdy bez lokalnych emisji.

Niezwykle wydajny napęd elektryczny i akumulator litowo-jonowy najnowszej generacji pozwalają uzyskać zasięg elektryczny do 57 kilometrów*. Nowe BMW X1 xDrive25e charakteryzuje się średnim zużyciem paliwa od 2,0 l na 100 kilometrów* i emisją CO2 od 43 g/km*, wyznaczając nowy standard w swoim segmencie. Zużycie energii w cyklu mieszanym wynosi od 13,5 kWh/100 km*. Hybrydowy napęd na cztery koła z szybkim i precyzyjnym rozdziałem mocy na koła przednie i tylne zapewnia niezrównaną radość z jazdy i ekscytującą zwinność.

Napęd hybrydowy typu plug-in w nowym BMW X1 xDrive 25e obejmuje 3‑cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 l, wyposażony w technologię BMW TwinPower Turbo, a także silnik elektryczny dedykowany specjalnie do tego modelu. Silnik bazuje na opracowanej w BMW Group modułowej technologii napędu eDrive. Maksymalna moc silnika wynosi 92 kW (125 KM), a maksymalny moment obrotowy 220 Nm. Silnik przekazuje moc do 6‑stopniowej skrzyni biegów Steptronic, napędzając przednie koła. Silnik elektryczny generuje moc 70 kW (95 KM) i przekazuje moment obrotowy 165 Nm na tylne koła za pośrednictwem jednobiegowej przekładni. Hybrydowy napęd na cztery koła daje nowemu BMW X1 xDrive25e niezrównaną zwinność na tle konkurencji, jednocześnie zapewniając radość z jazdy, z której słyną przedstawiciele segmentu SAV. Wyjątkowa sprawność przekazywania mocy silnika elektrycznego, który już na starcie zapewnia pełny moment obrotowy, umożliwia kierowcy błyskawiczne reagowanie na zmieniające się warunki jazdy. Dzięki umieszczeniu silnika elektrycznego nad osią tylną w nowym BMW X1 xDrive25e uzyskano harmonijnie wyważony rozkład obciążenia osi. Ten atut – w połączeniu z inteligentnie kontrolowaną interakcją między dwiema jednostkami napędowymi – gwarantuje maksymalną stabilność jazdy, komfort i dynamikę reakcji.

Silnik benzynowy w tandemie z silnikiem elektrycznym generują łączną moc 162 kW (220 KM). Maksymalny moment obrotowy obu jednostek napędowych wynosi z kolei 385 Nm. Nowe BMW X1 xDrive25e przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,0 s. Oprócz tego elektryczne doładowanie w układzie napędowym zapewnia dodatkową, bezpieczną rezerwę mocy, umożliwiając sportowy styl jazdy na przykład podczas wyprzedzania poza miastem. Prędkość maksymalna hybrydowego modelu typu plug-in wynosi 192 km/h.

Najnowocześniejsza technologia ogniw akumulatorowych zapewnia nowemu BMW X1 xDrive25e znaczne rezerwy mocy elektrycznej. Dzięki temu kierowca może wykonywać większą część codziennych przejazdów bez lokalnych emisji, wyłącznie na napędzie elektrycznym. Akumulator litowo-jonowy najnowszej generacji ma całkowitą pojemność 9,7 kWh. Pozwala to uzyskać w BMW X1 xDrive25e zasięg 57 kilometrów* na napędzie elektrycznym. Akumulator wysokonapięciowy może być ładowany ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego za pomocą standardowego kabla. Do pełnego naładowania akumulatora potrzeba wówczas około 5 godzin. Przy wykorzystaniu stacji BMW i Wallbox czas ładowania nie przekracza 3,6 godziny. Gniazdko ładowania znajduje się pod oddzielną klapką umieszczoną w lewym przednim błotniku.

Kierowca może zmieniać tryb działania napędu, używając przycisku eDrive w konsoli środkowej. W standardowym ustawieniu AUTO eDRIVE inteligentny system napędu na cztery koła zapewnia optymalną interakcję między obiema jednostkami napędowymi w każdej sytuacji na drodze. Napęd hybrydowy typu plug-in wykorzystuje także dane z systemu nawigacji, aby zwiększyć wydajność oraz radość z jazdy. Gdy włączone są wskazówki nawigacyjne, prognostyczny system zarządzania energią może również uwzględniać profil trasy do sterowania układem napędowym. Do maksymalnego wykorzystywania możliwości napędu elektrycznego służy tryb MAX eDrive. W tym trybie nowe BMW X1 xDrive25e osiąga prędkość maksymalną 135 km/h. Dostępny jest także tryb oszczędzający akumulator – SAVE BATTERY. Umożliwia on kierowcy utrzymanie stanu naładowania akumulatora wysokonapięciowego podczas jazdy lub zwiększenie go poprzez odzysk energii. W ten sposób można zachować pojemność akumulatora do późniejszego wykorzystania, na przykład podczas jazdy w mieście, w trybie całkowicie elektrycznym. Z przełącznika właściwości jezdnych można korzystać niezależnie od trybu jazdy. W nowym BMW X1 xDrive25e przycisk służy do uruchamiania trybów COMFORT, SPORT i ECO PRO, które optymalizują funkcje napędu i układu jezdnego oraz umożliwiają obsługę elektrycznych systemów komfortu jazdy.

Ze względu na duży zasięg elektryczny i niską emisję CO2 nowe BMW X1 xDrive25e (w zależności od wyposażenia) spełnia obowiązujące w Niemczech kryteria klasyfikacji jako pojazd elektryczny, co wiąże się z preferencyjnymi warunkami korzystania z dróg publicznych. Oprócz tego kwalifikuje się do obniżonego opodatkowania prywatnego użytkowania samochodu firmowego w Niemczech. Jako podstawę przy obliczaniu korzyści pieniężnej z prywatnego użytkowania samochodu służbowego przyjmuje się połowę ceny katalogowej brutto.

Wyposażenie standardowe nowego BMW X1 xDrive25e obejmuje akustyczną ochronę pieszych. Podczas jazdy elektrycznej z prędkością do 30 km/h generowany jest charakterystyczny dźwięk opracowany specjalnie do zelektryfikowanych modeli BMW, aby ostrzegać innych użytkowników dróg o zbliżającym się samochodzie bez uszczerbku dla komfortu akustycznego pasażerów pojazdu. Wyposażenie standardowe kompaktowego SAV‑a z napędem hybrydowym typu plug-in obejmuje również 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, 2-strefową klimatyzację automatyczną oraz klimatyzację postojową. Wnętrze można wstępnie przygotować do jazdy dzięki usługom BMW Connected, korzystając ze smartfonu. Jako alternatywa dla wersji podstawowej nowe BMW X1 xDrive25e jest także dostępne jako model Sport Line, xLine i M Sport. Oprócz dopasowanych pakietów wyposażenia w nowej hybrydzie typu plug-in dostępne są też niemal wszystkie elementy wyposażenia opcjonalnego oferowane w BMW X1 o napędzie konwencjonalnym.

Umieszczenie akumulatora wysokonapięciowego pod tylnymi siedzeniami BMW X1 xDrive25 nie tylko obniża środek ciężkości pojazdu, zwiększając zwinność jazdy, ale także nieznacznie zmniejsza pojemność transportową w porównaniu z konwencjonalnie napędzanymi, kompaktowymi wariantami SAV-a. Bagażnik w nowym BMW X1 xDrive25 ma standardową pojemność 450 litrów. Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w proporcjach 40:20:40, a składane zagłówki umożliwiają w razie potrzeby zwiększenie pojemności bagażnika do 1470 litrów. Opcjonalnym elementem wyposażenia w nowym BMW X1 xDrive25 jest hak holowniczy z elektrycznie składaną główką. Maksymalna dopuszczalna masa przyczepy wynosi 750 kilogramów.

O autorze

renomowany portal motoryzacyjny. Auta nowe i używane. Najlepsze salony samochodowe, komisy i warsztaty. Pokazujemy i promujemy tylko prawdziwych fachowców.

Komentarz